• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Karo Lina

Jag tycker att det är intressant att läsa om vilka namn folk tycker är fula! Man ska nog inte läsa tråden om man blir ledsen av att andra inte har samma åsikter som en själv!

• Superbia

De flesta "-in"-namn har jag lite svårt för; Kevin, Alvin, Melvin osv. Får för mig att det är den här generationens y-namn.

Förr tyckte jag att Axel var det värsta namn som fanns. Jag skulle gissa namnet på en kompis lillebror en gång och hon sa att det är det fulaste namnet som finns. Då drog jag till med Axel och det visade sig vara rätt

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Elavela87

Alvar, Assar, Noel, Joel, Ben, Stella, Sofia, Jessica, Theodor, Theodora, Aurora...typ :P

• Karo Lina

Axel är inget namn, det är en kroppsdel!

• mrscardenas
    Busbellan skrev 2011-06-06 21:45:21 följande:
    Om man blir ledsen för att någon inte gillar namnet man valt till sina barn så ska man nog låta bli att titta in i tråden, är ju ganska tydligt vad den handlar om
    Fast så fungerar det ju inte. Folk kommer titta ändå. Och bli sårade.
  • Busbellan
    mrscardenas skrev 2011-06-06 21:48:04 följande:
    Fast så fungerar det ju inte. Folk kommer titta ändå. Och bli sårade.
    Jaha, men då får man ju faktiskt skylla sig själv....
    Fast jag fattar faktiskt inte hur man kan bli ledsen av något sånt. Jag VET att alla inte gillar mina barns namn, precis som jag inte gillar alla namn
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Superbia
    mrscardenas skrev 2011-06-06 21:40:59 följande:
    Ingen som tänker på att man faktiskt kan göra någon ledsen med en tråd som talar om hur fula och gräsliga olika namn är?
    Jag tar inte illa upp om något av mina barns namn dyker upp här. Man har ju olika smak helt enkelt. Skulle tro att de som döpt sina barn till Kevin har fått höra negativa kommentarer om det ett antal gånger redan så de borde vara vana.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?