Anonym (Ensam&ledsen) skrev 2011-07-01 08:59:01 följande:
Svennis: Vad gör du med barnen på dagarna? Hur gör du för att orka med alla tre och hinna se dem var och en?
Jag försöker hitta på så mycket som möjligt med barnen, men det är svårt att orka/hinna med allt när man är ensam hemma. Har två hundar att ta hand om också.
Vi bor långt ifrån allt (självvalt iofs, vi trivs jättebra) så när vi ska göra något "spännande" så kostar det en massa bensinpengar (lekland, badhus, lekparker och sånt). Lite jobbigt att åka med alla tre själv också. Jag försöker komma iväg om det är små evenemang i närheten också.
Hittar oftast på något hemma: hoppar studsmatta, går upp i skogen och samlar kottar/pinnar/vinbärssnäckor mm, hälsar på grannen som har en stor gunga i en ek. Sen så är de med i vardagslivet också, och är rätt så duktiga på att leka själva (och då behövs ju inte jag....)
Jobbar omlott med mannen (jag nätter, han kvällar och dagar efter mitt schema). Vissa dagar möts vi nästan i dörren. Lite trist, men jag sätter tid med barnen framför att sova, och när vi gör såhär så blir det bara allmän förskola
Det här med att hinna med var och en är vi ganska noga med. Så fort nån av oss ska iväg nånstans så får EN följa med (den andra är hemma med resten av familjen), mina syskon turas om att ha barnen (en och en) och skämmer bort dem med bio/badhus/lekparker/god mat/sena kvällar och sånt. De slåss om att få ha dem. Tyvärr så bor alla ganska långt härifrån så jag måste få in det i schemat med lämning och hämtning, men det är det värt. Mina föräldrar har gärna hand om ett-två-tre barn en vecka (eller två eller tre om de själva får välja) och då får vi lite mer kvalitetstid här hemma också, win-win