• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Mandel

Jag anser mig själv mer som "pojkflicka" än typisk kvinna. Det beror på hur jag är som person inte hur jag ser ut.
    Jag har långa naglar, tajta toppar, korta kjolar osv. Jag kan sy, brodera, koka äpplemos, baka, laga mat osv.
    MEN jag duckar inte för att greja med mer typiska "karlsysslor".
    Och jag umgås hellre med karlar och pratar karlsaker än sitter bland en massa kvinnor och pratar kvinnosaker.
    Är det fest så är jag bland karlarna...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Elenas hasselbackspotatis 86

KL! Precis det som jag ville få fram, det blir ALLTID såhär på FL och det är därför jag aldrig startar trådar (utom rena fakta trådar där jag undrar om något rent praktiskt) längre.

Vad bra du beskrev problemet i tråden! Nu hoppas jag att åtminstone någon ser den på ett annat sätt - om man ser det ur TS perspektiv så är det som om fullt av folk skrivit "vad är det för fel med att vara oattraktiv? Jag är oattraktiv o stolt över det" Hahaha!

Jag tycker du borde höra med din man igen TS, se efter vad han definierar som pojkflicka?

När jag ser er framför mig så ser jag Mickan o Fredde i Solsidan - o jag kan tänka mig hennes reaktion om han sa så till henne^^

• Anonym (urk)
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 15:44:07 följande:
    Haha jag har redan påpekat att det är 2011
    Hahaha såg inte det... high five on that one Flört
  • Anonym (Jag)

Varför inte vara nöjd med den man är och skita i vad andra kallar en? Om nu din man skulle ta tillbaka uttalandet, skulle du på nåt sätt ändra dig då eller fortfarande vara den du redan är idag? Om nån skulle kalla mig fjollig eller nåt liknande skulle jag bara inte bry mig, jag är fortfarande som jag är. Förstår bara inte varför man ska bry sig om vad andra tycker, man är fortfarande den man är vad man än blir kallad av andra. Skulle aldrig på nåt sätt ändra på mitt sätt bara för att "passa in" i andras bilder av mig.

• Anonym

Var det inte bra att han kläckte ur sig det? Nu har du ju möjlighet att göra dig mer feminin. Om han inte hade sagt nåt hade du väl fortsatt vara pojkflickig i din okunnighet.

• Anonym

Det handlar väldigt mycket om kroppsspråk. Hållning, sätt att gå, hur man sitter, hur man gestikulerar. Skratt. Leenden. Hur man lyfter upp och bär saker.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (KL) skrev 2011-07-06 16:33:06 följande:
    Ha ha ha! Ni som bara kastar skit på alla ts som finns.. kan ni inte starta en tråd där man bara kastar skit istället.
    TS är varken patetisk eller ologisk i sitt tänk. Att hennes man kallar henne pojkflicka är detsamma för henne som att han sagt att hon var oattraktiv. Jag själv hade inte blivit glad om min man sa att jag var oattraktiv. Sen är det fullkomligt möjligt, och även troligt, att hennes man inte alls menade samma sak som ts tolkade. Men nu känner hon så och tar upp det här som ett problem. FATTA!
    "Fatta" detta:
    De flesta kritiserar inte TS användande av pojkflicka utan hennes fastlåsta könsroller som hon grundar sitt motstånd mot användandet av pojkflicka på.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Anonym (hum)

Du, jag tänkte på en sak... du tror inte han menade att du är en stark människa då? Du har ju alla kvinnliga attribut man utåt sett kan ha tycker jag när man läser din TS.
    Ditt sätt att uttrycka dig på är däremot inte vem som hällst som har/gör. Jag gissar att du är en kvinna med skin på näsan och kanske menar han pojkflicka med någon som kan ta vara på sig själv?
    DVS att han beundrar din självständighet?

Gå inte så hårt åt han? han menade det inte på ett dåligt sätt säger han ju, sen att du lägger i något negativt i det är en annan femma? Ta't lugnt. Han försökte ge dig en komplimang och en sida som han beundrar hos dig, varför skiter du i vad han gillar? varför inte bara ta till dig hans välmenande komplimang?

Som ett litet tips, om du är hälften så intensiv i din ton till din man som du är i TS så är det klart han backar och försöker släta över. Han fattar ju att han sagt något fel

• Rocket Mania

Det viktiga i sammanhanget är inte hur DU definierar en pojkflicka utan hur din man gör det! Fråga honom. Han kanske inte alls tycker det är en feminin Jim Carrey (fniss) utan tycker som jag att du är en självständig, naturligt vacker kvinna som inte behöver en massa smink och bling bling för att din skönhet ska synas!

• Phlippan87

en pojkflicka för mig är någon som inte är rädd för att ta i, få lite skit under naglarna och som stundtals gör sig "fin" med nagellack osv men som generellt inte bryr sig extremt mycket om det. Någon som verkligen kan ta vara på sig själv.

jag skulle gärna defineras som pojkflicka efter min egen definition. Jag tycker det är trevligt med målade naglar men orkar inte bry mig allt för ofta och ser det ofta som opraktiskt, jag gillar att sminka mig men gör det absolut inte dagligen. jag spenderar sällan mer än 2 minuter på att fixa håret men ibland kan det ta 1 timme.
    däremot rakar jag alltid benen och bikinilinjen när jag duschar, och skulle aldrig drömma om att visa mig med hår under armarna t.ex
    jag skitar gärna ner mig lite i stallet eller pillar med bilen och aldrig i livet att jag skulle lämna över en uppgift till sambon för att det är något som kräver att jag tar i lite mer än normalt (byter gärna däck på bilen, gilalr att bygga ihop möbler osv) om jag inte har ont som exempelvis under graviditeterna.

men jag förstår att du TS inte tolkar det på samma sätt som jag gör, men red ut detta med din man, se till att han förklarar vad han menar och att du förklarar för honom vad du tänker på när han säger pojkflicka. Det är så otroligt dumt/onödigt att vara sur över sådana missförstånd när man ganska snabbt kan reda ut det

♥ Therese 091228 ♥ Ellinor 110608 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)