Anonym skrev 2011-08-09 22:09:50 följande:
Jag måste fråga, jag har dejtat en man, några gånger, och rätt vad det är så slutar han svara på mina meddelanden, bara några få svar kommer, och efter ett tag skickar jag frågan vad vill du egentligen, jag har fått uppfattningen att du gillade mig, så jag blir förvirrad när du inte svarar. Vill du fortsätta ha kontakt? JA eller Nej?
Efter 2 dagar kommer ett svar, och han skriver följande:
"Hej! efter en lång dag ska jag svara lite kort... hur mycket jag än velat så har det inte funnits tid tidigare. Egentligen ska man inte skriva sånt här i ett sms utan ses mellan 4 ögon och prata, även om det är lättare att skriva. Risken är att jag skriver med fyrkantiga ord som inte blir nyanserade på rätt sätt när du läser, men jag ger det ett försök. om du pressar och kräver att jag ska välja mellan ett ja och ett nej så kommer det enkla svaret att bli nej... för just nu orkar och fixar jag inget annat. Och jag misstänker att jag för stunden tar mer energi av dig än vad du får från mig eftersom du inte får den respons från mig som du vill ha och förtjänar... så därför är det inte lätt, men om du pressar mig att göra vad du tycker är ett enkelt val, mellan ja eller nej, mellan svart eller vitt!! Så håller jag inte med om att det är enkelt. Men ska du ha ett svar så blir det för mig det enklaste, fegaste, säkraste och egoistiskt svar. Då blir det Nej. Även om det betyder att du tar bort mitt nummer och försöker glömma mig. Jag kommer nämligen att bevara dig i mitt minne. Och även om du bryter kontakten nu så kommer jag att höra av mig om ett tag. Kram."
Jag vet inte hur jag ska tolka, vill han men orkar inte eller är det bara ett sätt att ge mig nobben utan dåligt samvete? Jag vet inte om jag kan glömma honom, vi har kommit varandra jättenära, och rätt vad det är så blir det tvärnit.
Jag skrev tillbaka att jag inte vill ta bort hans nummer och glömma honom för han betyder för mycket för mig. På det inget svar, och det har snart gått en vecka. Jag mår skit som inte vet och kan förstå vart jag har honom.
Ska jag gå vidare och glömma eller vänta och se?
Backa backa bacak bacak bacak och backa lite till! Glöm! Tala om att han är välkommen att höra av sig om och när han känner att han kan och vill ge dig den tid du förtjänar. GLÖM honom sen, ha ett dussin rebound guys om du måste men GLÖM!!!!!
EXAKT samma ordval har mitt ex kört med och ett flertal andra. Det de har velat är att ha sex, gos mys osv men inga 'förpliktelser' som kommer med ett förhållande.