• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Norrlandstöus

Jag följer den här tråden i smyg och måste få fråga om det är någon som har mönster på virkade ballerina skor till bebis..? hittade ett på google men har försökt och försökt och det stämmer inte alls..

• Tjobabi

Tack för infon ang ladda upp bilder. Jag kan inte ens logga in på FL genom safari så den vägen kan jag inte gå. Konstigt att det inte funkar. Kan inte logga in på de flesta sidor, vet inte varför. Får helt enkelt se till att få tummen ur och ladda upp bild via datorn!

• Twizz

Nu är det dags att ladda upp lite bilder :) håller på med en babytårta gjord av blöjor till en familjemedlem som får sin lilla bebis (ks) på torsdag, så syr lite saker att lägga runt om "babyshowertårtan" :)
    Först blev det en liten snutte till bebisen i min egna mage ;) djurimitationstyger och mockatyg med olika lappar etc :)

Baksidan är helt i "koskinn" :)

Sen blev det varsitt par med baggybyxor o mössa i det urgulliga flodhästtyget :)

Och ett par till min :)

Sen sydde jag ett par vimplar till barnvagn, för att lägga i babytårtan :)

Hann även med att påbörja en liten födelsetavla :) det var jättelängesen jag broderade, lite svårt att "brodera fritt" så att säga, men tycker det blev helt godkänt :)
    (för att vara av en amatör ;) )    

• annhu521
    Twizz: vilken härlig snutte! Det andra är också jättefint!

Jag gjorde också lite bebispresenter igår. 
    Knapparna saknas, men de gör jag ikväll när jag är lite piggare än igår natt :)

• Tallbarr12

Annhus: det tyget du sytt tröjan av har jag spanat på! va fint det blev! Får nog göra en beställning...

• Fixarfia

Å va fina grejer ni gjort!
    Min lille bebis tittade ut för snart tre veckor sedan så nu har jag ingen tid till sömnad...
    Men jag är sååå glad för allt jag faktiskt hann med innan!!!
    Babynestet används dagligen, även vaggan/tvättkorgen som jag klädde om.
    Åkpåsen till barnvagnen blev bra, alla filtar har kommit till användning, m.m.
    Det är bara amningskudden som jag inte riktigt känt behov av men den kanske behövs bättre när han har blivit tyngre och man inte orkar hålla upp honom i famnen. 
    Jag känner även att jag tänkte rätt när jag bestämde mig för att inte sy några kläder, vi har fått så otroligt mycket!!!
    Vi får nästan byta på honom tre gånger om dagen för att hinna använda alla 50/56 innan han växt ur dem Glad 

Svar på tråden Syjunta för gravida!