• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Miss Giggle

Här har då ingen bebis tittat ut ännu :( så jag hinner med en del. 
    Idag har jag sytt blöjfodral och "danse"kjol som stora dottern kallar det, dvs kjol med rejäl vidd i.
    Hon har inte sett den ännu, så ska bli skoj se hennes reaktion när hon kommer hem från förskolan nu :)

Stängt fodral

Så här ser det ut när man öppnar det

och så Hannahs dansekjol

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Twizz

Jag ska lägga upp en bild på tårtan så fort den är klar.. :) har några smågrejer att fixa, sen så! tyvärr blev den dock inte så stor som jag tänkt mig, ändå köpte jag ett 90 pack med blöjor =O

• Twizz

Här är den färdiga blöjtårtan fylld med lite smått och gott :)

3 par byxor med matchande mössor.

Ett gosedjur i form av en uggla med skallra i

En broderad födelsetavla

En nappflaska för nyfödda

Ett blöjfodral med innehållande blöjor och våtservetter.

En pimpad tvättlapp

Ett par minivimplar i form av mobil till barnvagn
    Och för att inte glömma 90 st blöjor :)
    Det ska även i ett par virkade converse om jag hinner få dom :) 

Klart! Och bebisen föddes i morses så nu är det bara att invänta ett besök :) 

• Edds

gu vad häftig den kommer verkligen uppskattas !!!!!

• jhk88

Tårtan var jättefin, jag skulle bli hur glad som helst om någon hade lagt ner så mycket tid på något till mig...

• Fixarfia

Oj vilken fantastisk blöjtårta Twizz!

Vi fick också en när lilleman föddes, men inte på långa vägar lika påkostad!
    (tips: spara virkade skorna till dopet i stället!) 

• LuckyLips

Fantastisk tårta Twizz! Hade mer än gärna fått en sådan!

Har själv stickat färdigt två filtar som mina kommande tvillingpojkar ska få

• Tjobabi

Twizz, jag ska har bf först i slutet på maj så du har gott om tid att göra en tårta till!
    Fantastisk present! De blir säkert jätte glada!

• jhk88
    LuckyLips skrev 2012-04-12 17:47:37 följande:
    Fantastisk tårta Twizz! Hade mer än gärna fått en sådan!

Har själv stickat färdigt två filtar som mina kommande tvillingpojkar ska få

Vilka fina filtar=) Vad är det för mönster du har gått efter? Vad har du använt för garn? Blev lite sugen på att göra en sån filt. De var verkligen jättefina=)
  • Twizz
    Tjobabi skrev 2012-04-12 21:50:00 följande:
    Twizz, jag ska har bf först i slutet på maj så du har gott om tid att göra en tårta till!

Fantastisk present! De blir säkert jätte glada!

haha ja de hinner jag nog ;) började sy i förrgår och blev klar idag så det tog inte så lång tid faktiskt :) men det kluriga var ju att komma på vad man skulle ha i den. Jag fick en av en vän för 2 veckor sedan på min suprise babyshower och blev superglad! (fast då var prylarna andra och köpta). Men blickarna från svägerskan när hon beundrade tårtan la jag på minnet och satte igång tankeverkstan ;)
Svar på tråden Syjunta för gravida!