• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mini 82

Cilia85 det är en duschdraperiring som jag virat garn runt och sen limmat med textillim. Annars funkar nog Ingiz tips lika bra

• Memmis
    Mini 82 skrev 2012-06-27 15:42:14 följande:
    Cilia85 det är en duschdraperiring som jag virat garn runt och sen limmat med textillim. Annars funkar nog Ingiz tips lika bra
    Vad smart! :) Tack för tipset.
  • Venom

Har sytt klart min lekmatta idag, supernöjd med den Kommer bild imorrn, blir en massa pyssel framöver då vi köpte hus igår så snart får jag ett eget syrum!! Skönt att byta en tvåa mot femma med trädgård

• elinp88

Har ni nåt tips på vart man kan få tag på  plastad frotte till ett rimligt pris??

• rosagubben

hej tjejer! Jag hoppar in här.
    Jag är gravid i vecka 18 och har tänkt börja göra lite smågrejor till bebisen.
    Har en gammal symaskin som jag får låna av min svärmor, hon ska lära mig använda den, och hon ska också lära mig att virka. Har tänkt virka ett täcke till vagnen och ev. sy ett baby-nest. 
    Sen har jag lite gammalt tyg hos min mamma(gamla kläder) som jag har tänkt göra något kul av, kanske ett lapp-överkast eller liknande.  
    Håller nu på att sticka en tröja till mig själv, och när den är färdig ska jag påbörja ett par byxor till bebisen. 

• Venom

Här kommer bilder på min lekmatta!

Fodrad med tjock vadd och så plastad väv på baksidan.
    Kommer sy fast två öglor på baksidan så man kan hänga upp en för förvaring på väggen mellan användningarna

• 82nyfiken

Ikea!

elinp88 skrev 2012-06-29 11:32:43 följande:
    Har ni nåt tips på vart man kan få tag på  plastad frotte till ett rimligt pris??

• trz

Gud vad fint Venom! Riktigt imponerad! Och jag älskar dina färger

Svar på tråden Syjunta för gravida!