• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Lalla77

Är det någon som gjort väggförvaring till skötbordet? Behöver tips o mönster på hur man kan göra.

• Erofila

Det där kommer att bli snyggt EmiQie! Blir det mest rött eller mest svart tro? Jag vill också göra ett lapptäcke nu! :)

• emiQie

Jag vet inte riktigt ännu :) ska klippa rutor och sen försöka få ihop något snyggt men kanske att det lutar åt de röda så det blir lite mer glatt :))

• rosagubben
    Venom skrev 2012-06-30 20:14:36 följande:

Här kommer bilder på min lekmatta!

Fodrad med tjock vadd och så plastad väv på baksidan.
    Kommer sy fast två öglor på baksidan så man kan hänga upp en för förvaring på väggen mellan användningarna

Verkligen, vilken fin lekmatta! 
  • Erofila

Gimle och many Pandy, jag ser inte att ni skrivit något? Är det min dator eller er som bråkar?

Jag ska inreda och fixa en gammal glasveranda! Det kan väl också räknas som bebispyssel? För tanken är att ligga där bekvämt och lyssna på regnet medans den lilla sover sött. (Det är väl så det brukar vara på mammaledigheter?) :)  Jag tänkte mig rotting fåtöljer och en liggfåtölj, pelargoner, blågrönvitljusbrun randiga gardiner som ger rätt bra skugga och går lätt att dra för och bort allteftersom solen rör sig västerut ;)  Sedan ska det ligga trevliga spel under ett litet bord...  Drömma är en sak, handlat tyg gjorde jag idag, låt se om det blir mer än så?!

Svar på tråden Syjunta för gravida!