• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mini 82

Fairhfully, vilket underbart lapptäcke:) härliga mönster och färger!!

• MIJV

Här är förmiddagens verk, ett snuggelnest till bebisen. Har också sytt in ett stycke plastad frotte om en olycka skulle hända =) Använde ett påslakan och örngottet är botten, skumplast till madrass.

Riktigt nöjd! skall ta och sy ett överdrag till amningskudden i samma tyg senare i dag...    
  • Trolltoka
    MIJV skrev 2012-06-24 13:21:31 följande:
    Här är förmiddagens verk, ett snuggelnest till bebisen. Har också sytt in ett stycke plastad frotte om en olycka skulle hända =) Använde ett påslakan och örngottet är botten, skumplast till madrass.

Riktigt nöjd! skall ta och sy ett överdrag till amningskudden i samma tyg senare i dag...    

Gulligt tyg!
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Tallbarr12

Hur länge använder man spjälsängsskydd till spjälsängen? Vi kommer ha vagga i vårat sovrum i början och sedan skaffa spjälsäng till barnrummet. Har börjat fundera på vad för saker jag vill sy/skaffa till barnrummet och funderar på det här med spjälsängsskydd. Har man det bara när sängen är i översta läget eller även efteråt?

• Edds

Tall arrangemang; jag hade haft det hela tiden, har i vagga och spjälsäng i övre och nedre läge... Helst för att skydda bebben så h* n inte ska ex fastna med armen mellan eller slå sig eller ngt sånt :) håller på att sy ett skydd till vagga och spjälsäng nu:)

• Edds

Haha min telefon altså : tallbarr ska det stå !

• Trolltoka
    Tallbarr12 skrev 2012-06-25 08:47:38 följande:
    Hur länge använder man spjälsängsskydd till spjälsängen? Vi kommer ha vagga i vårat sovrum i början och sedan skaffa spjälsäng till barnrummet. Har börjat fundera på vad för saker jag vill sy/skaffa till barnrummet och funderar på det här med spjälsängsskydd. Har man det bara när sängen är i översta läget eller även efteråt?

Så länge barnet sover i spjälsängen
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Tallbarr12
    Edds skrev 2012-06-25 08:54:02 följande:
    Haha min telefon altså : tallbarr ska det stå !
    Trolltoka skrev 2012-06-25 09:11:02 följande:
    Så länge barnet sover i spjälsängen
    Tack, då ska jag fortsätta att spåna på idéer :)  Det fanns redan ett spjälsängsskydd till släktvaggan, ett från 70-talet med troll på Men behöver sy ett till den kommande spjälsängen iaf, plus gardiner, lite tygtavlor till väggarna mm.
Svar på tråden Syjunta för gravida!