• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Din mamma

Är inte gravid men älskar att pyssla. Gör för tillfället en pläd av mormorsrutor och undrar om man ska sy eller virka ihop rutorna? Virkar man med smygmaskor eller luftmaskor? Eller är det enklast att sy för hand?

• stjernfall
    Din mamma skrev 2012-07-07 23:52:09 följande:
    Är inte gravid men älskar att pyssla. Gör för tillfället en pläd av mormorsrutor och undrar om man ska sy eller virka ihop rutorna? Virkar man med smygmaskor eller luftmaskor? Eller är det enklast att sy för hand?
    Här finns beskrivning på bägge sätten Glad  stickskolan.se/2011/02/foga-ihop-mormorsrutor-del2/
  • limali

Det blir även fint att sätta ihop alla mormorsrutor lite "luftigare"!! Kan inte länka från mobilen, men det finns en bra instruktionsvideo. Gå in på Drops hemsida, klicka på tips och hjälp och sen på mormors-rutor ihopvirkade!!!

• trz

Blir så ledsen. Började sy en klänning igår, men så fastnade backen på något sätt! Så nu går det inte sy framåt.. Provade att vända på maskinen men det var väldigt svårt att sy så.. Har inte råd att lämna in den för tillfället heller.. Någon som har något tips? Det är en Husqvarna classica 90...

• IdaMaarja

Favoritar!

Älskar att sy och pilla med nål och tråd, kan dock inte sticka lr virka men överlåter det åt kommande barnets mormor :) Det kommer vara perfekt att sitta och sy när jag är gravid ledig i 2 mån i höst! Just nu har jag fullt upp med att klä om köksmöblerna och sy armband på beställning :)
    har fått otroligt mkt insperation ni syr alla så fina saker!

• Tallbarr12
    Din mamma skrev 2012-07-07 23:52:09 följande:

Jag virkade precis ihop en filt av mormorsrutor. Sitter på telefonen och kan inte länka så lätt, men rutorna virkades ihop från rätan i yttre maskbågen. Blev både snyggt och väldigt platt och följsamt. Hittade det när jag googlade runt...
Svar på tråden Syjunta för gravida!