• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • rosagubben
    Erofila skrev 2012-07-05 01:56:26 följande:
    Gimle och many Pandy, jag ser inte att ni skrivit något? Är det min dator eller er som bråkar?

Jag ska inreda och fixa en gammal glasveranda! Det kan väl också räknas som bebispyssel? För tanken är att ligga där bekvämt och lyssna på regnet medans den lilla sover sött. (Det är väl så det brukar vara på mammaledigheter?) :)  Jag tänkte mig rotting fåtöljer och en liggfåtölj, pelargoner, blågrönvitljusbrun randiga gardiner som ger rätt bra skugga och går lätt att dra för och bort allteftersom solen rör sig västerut ;)  Sedan ska det ligga trevliga spel under ett litet bord...  Drömma är en sak, handlat tyg gjorde jag idag, låt se om det blir mer än så?!
    Åh wow, det där låter ju riktigt mysigt! Önskar att jag också hade en glasveranda att inreda. Älskar rotting-möbler, tycker det är sååå läckert.
  • SophiaI

Angående tomma inlägg, när man läser från mobilen är det lätt att komma åt "skicka"-knappen så då flyger det iväg ett tomt meddelande. Vet inte hur många gånger jag råkat göra så hehe.

• Gimle
    SophiaI skrev 2012-07-05 22:31:14 följande:
    Angående tomma inlägg, när man läser från mobilen är det lätt att komma åt "skicka"-knappen så då flyger det iväg ett tomt meddelande. Vet inte hur många gånger jag råkat göra så hehe.
    Ja, det var precis det som hände och jag var på jobbet så han inte skicka ett till inlägg med en förklaring. Har haft den här tråden favoritat länge men eftersom jag ändå inte kommit igång med att göra nåt till bebisen i magen har jag inte skrivit något
    v. 10+2 (5/7-12)
  • Edds

Åå och jag har helt tappat motivationen !! Måste få tummen ur och sy spjälskyddet... Det går segt...

• Erofila

Ni vet tonåringar de har LANpartyn, de tar sina enorma 'stationära' datorer under armen och åker iväg till en lokal där de alla kan koppla upp sig i ett nätverk och spelar hela helgen. Vi kanske kunde ha ett bebis-sy-LAN!? Vi tar våra symaskiner och virknålar och tyghögar och hyr ett gammalt folketshus och pysslar och byter ideer och hjälps åt att bli klara eller, komma igång med våra projekt! Man kan ta med extra tyger och mönster och byta med varandra? :)

Kanske inte realistiskt, men skoj att tänka sig! 

• Filifjonkan03
    Erofila skrev 2012-07-06 12:06:45 följande:
    Ni vet tonåringar de har LANpartyn, de tar sina enorma 'stationära' datorer under armen och åker iväg till en lokal där de alla kan koppla upp sig i ett nätverk och spelar hela helgen. Vi kanske kunde ha ett bebis-sy-LAN!? Vi tar våra symaskiner och virknålar och tyghögar och hyr ett gammalt folketshus och pysslar och byter ideer och hjälps åt att bli klara eller, komma igång med våra projekt! Man kan ta med extra tyger och mönster och byta med varandra? :)

Kanske inte realistiskt, men skoj att tänka sig! 
    Är inte det vad som kallas för sy-möte?
  • FVA
    Filifjonkan03 skrev 2012-07-06 12:23:23 följande:
    Är inte det vad som kallas för sy-möte?
    Syjunta trodde jag :)
  • rosagubben

igår var jag på ultraljud, och vi fick veta att vi väntar en liten pojke den 28 november.
    Det första jag vill sy till honom är en liten röd tomtedräkt som han ska få ha på julafton när vi är hos mamma.
    Sen blir det nog ett lapptäckte och sen får vi se.
    Fast först ska jag göra färdig tröjan jag håller på att sticka till mig själv.

• rosagubben

I dessa färger kommer min stickade tröja att gå i. Första tröjan jag stickar, därav att den blir en rätstickad tröja. 
    Detta är bakstycket, som snart är färdigt. Sen är det bara en blå krage och ärmarna som ska stickas.

Svar på tråden Syjunta för gravida!