• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Cilia85
    Tallbarr12 skrev 2012-06-25 08:47:38 följande:
    Hur länge använder man spjälsängsskydd till spjälsängen? Vi kommer ha vagga i vårat sovrum i början och sedan skaffa spjälsäng till barnrummet. Har börjat fundera på vad för saker jag vill sy/skaffa till barnrummet och funderar på det här med spjälsängsskydd. Har man det bara när sängen är i översta läget eller även efteråt?
    Om man har en sån spjälsäng man kan montera av ena sidan så är det väl då man tar av det så att barnet kan kliva i och ur den. Vi har haft spjälskydd i alla lägen och det är bra då sonen bökar runt och kör huvudet i sidorna.
  • gröna L

Angående att tvätta tyg har jag sett ett tips om att man kan klippa kanten med zickzacksax. Har inte provat eftersom jag inte har nån sån sax, men har man det kan det ju vara värt ett försök

• virrhjarnan

Eftersom jag är helt nybörjare inom handarbetesvärlden så har jag bestämt mig för att börja med något enkelt. Har hittat en filt och en åkpåse att sticka ur boken "Stickat och sött" som jag lånade från biblioteket. (Ett tips är förresten att de har många fina böcker där man kan låna.) Ska ner på stan nu och införskaffa mig garn och stickor så får ni se det färdiga resultatet så småningom om det inte blir allt för gräsligt:P

• kajsaklara

Har sytt en liten tröja i det fina aptyget. Vet inte vad halsöppningen kallas, men det är såndär som ska vara lätt att dra över huvudet iallafall. Storlek 56 

Tack för sömnadsbeskrivningen till babynestet EmiQie! Den ska jag deffinitivt göra
  • Trolltoka
    kajsaklara skrev 2012-06-26 11:30:08 följande:
    Har sytt en liten tröja i det fina aptyget. Vet inte vad halsöppningen kallas, men det är såndär som ska vara lätt att dra över huvudet iallafall. Storlek 56 Tack för sömnadsbeskrivningen till babynestet EmiQie! Den ska jag deffinitivt göra

Söt tröja! Kuvertöppning eller nått sånt kallas det
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • trz

Hur gör ni när ni syr kantband? Stryker ni det innan så det blir veckat? Provade häromdagen att använda det för första gången, men då det inte var spec. Brett så halkade det av tyget på flera ställen vilket jag märkte när jag redan sytt färdigt. Antar att jag gjorde något fel? Men jag strök inte dit något veck..

Svar på tråden Syjunta för gravida!