• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • trz

Men åååh att jag inte tänkte på det innan jag förlängde tyget!

• Moniqe1979
    trz skrev 2012-06-22 00:21:39 följande:
    Fråga tre löste sig också, men knapphål?
    min maskin kan knapphål... men måste säga att trots det ÄLSKAR jag tryckknappar av den modell man pressar dit en del på var sida tyget (dvs inte syr fast) åh så smidiga de är...
  • Memmis

Kan min gamla Husqvarna automatiq (de där gröna från typ 60 eller nåt) så kan nog din maskin också ;)

• faithfully

Äntligen klar med lapptäcket! Blev såhär:
    Har varit noggrann med alla moment från zickzack till tvätt och söm osv. Dock det enda jag är missnöjd med är kantbandet, halkade runt när man syr genom fodret också så sömmen är inte rak överallt, men det syns iaf inte på bilden ;)

• MTLL

Faithfully: va fint täcket var. Hur stora har du gjort rutorna?

• faithfully

De små är 10x10 cm, de stora (13 st) 20x20 cm. Täcket är 140 cm i kvarat

• Edds

Vilket typ av garn ska man ha för att virka till bebben ??

• Mlir
    Edds skrev 2012-06-23 15:15:24 följande:
    Vilket typ av garn ska man ha för att virka till bebben ??
    virka kläder? 

Mina favoriter är baby merino ull. Jättemjukt men ändå ullens fördelar. Även andra babyull eller superwash ull som inte sticks (och inte tovar ihop vid tvätt). Annars bomull. Acryl brukar jag hålla mig borta från då den sticks och jag inte alls gillade de tröjor jag fick när jag var barn som var stickade i acryl.

för leksaker håller jag mig till bomull.
  • Edds

Så kom det inte med!! Blir så irri på denna iphone ibland. Menade förståss virka converce skorna

• Mlir

Jag vet att många har använt soft cotton från järbo garn de har även en virkbeskrivning på baby converse för det garnet. Har dock inte provat mönstret då jag vill ha ett tunnare garn som heter muskat så håller på o fixar o trixar själv men har inte kommit så långt ännu :P

Vill du ha beskrivningen går du in på www.jarbo.se trycker på gratis beskrivningar (med svensk flagga) och väljer baby så finns den som nedladdningsbar pdf där.

Finns gott om gratis virk- och stickbeskrivningar där så sidan rekomenderas även om man inte vill ha baby conversebeskrivningen.

Svar på tråden Syjunta för gravida!