• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • carooo

Här kommer lite bilder av mina senaste syprojekt. Nu var det ju nästan ett ½ år sedan vår lilla O tittade ut men syr en del fortfarande. Blir mycket saker till vagnen: sittdynor, suffletter, täcken o kuddar  Solig

• Chinx
    carooo skrev 2012-07-09 11:50:45 följande:
    Här kommer lite bilder av mina senaste syprojekt. Nu var det ju nästan ett ½ år sedan vår lilla O tittade ut men syr en del fortfarande. Blir mycket saker till vagnen: sittdynor, suffletter, täcken o kuddar  Solig

Wow vad duktig du är på att sy, riktigt fina grejer! Nu måste jag genast kika in på din blogg och se om det finns mer sytt där :D
  • Solaika
    Moniqe1979 skrev 2012-07-07 23:37:06 följande:

" target="_blank">

knappar kommer ca 2 minuter in i filmen...
    Titta där ja Det var just de där små tillbehören till tången jag saknar.. inte undra på att det inte funkar lixom
    Moniqe1979 skrev 2012-07-07 23:51:55 följande:
    har man tur kan man snubbla över en tång som ser ut som denna  BILLIGT påt ex byggvaruhus 10:- marknad på coop etc. haft en i  MÅNGA år som jag ärvt efter mamma men först nyligen fattat att den avr till tryckknappar...
    Den där känner jag igen från när jag var barn Får kika lite.. nu har jag iofs köpt en prymtång redan, men det skadar ju aldrig att ha verktyg hemma

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • carooo
    Chinx skrev 2012-07-09 12:14:55 följande:
    Wow vad duktig du är på att sy, riktigt fina grejer! Nu måste jag genast kika in på din blogg och se om det finns mer sytt där :D
    sydde en massa saker när bebis låg i magen
  • Gutan

Hej tjejer
    Jag är lite ny på det här med att sy annat än i typ jeans och bomull. Vad ska man använda för söm för att sy i trikå? (För det är väl det man syr bebiskläder i va?). Som ni märker. Novis i ämnet. Men har man viljan ska det väl gå..? Är envis också ;) 

• Trolltoka
    Gutan skrev 2012-07-09 14:42:12 följande:
    Hej tjejer
    Jag är lite ny på det här med att sy annat än i typ jeans och bomull. Vad ska man använda för söm för att sy i trikå? (För det är väl det man syr bebiskläder i va?). Som ni märker. Novis i ämnet. Men har man viljan ska det väl gå..? Är envis också ;) 
    Brukar finnas stretchsömmar på maskinen, sen är det viktigt att man använder en särskild nål för trikåtyger (brukar heta jerseynål, eller ballpoint) trikåsömmarna kan antingen se ut som en raksöm med sicksack, eller dubbel raksöm med sicksack mellan, eller typ: __//__//__// 
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
Svar på tråden Syjunta för gravida!