• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • AnnieBubbla
    elinp88 skrev 2012-07-11 19:03:05 följande:
    AnnieBubbla, vilka mått hade du på din skötbädd?

Jag hade tänkt 45*60 cm men örngottet var inte brett nog då det blev 43*60 men det räcker nog!
  • Twizz

[quote=65731823][quote-nick]nalg skrev 2012-07-11 18:33:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Jättefina tossor! min lilla prins har redan kommit till världen och tossor är inte lätt att hitta i affärerna nu i juli, så det blir mest tjockstrumpor. Men såna här borde jag sy! :)

• trz

Någon som beställt från panduro? Beställde i fredags och sitter och väntar och väntar.. När borde det komma tro?

• GammE

Det blev en amnings-poncho i ett ganska tunt tyg så bebisen inte blir för varm- men ändå inte störd av omgivningen när det är matdags Älskar tyget och kommer nog använda den innan med :)

• rosagubben
    Memmis skrev 2012-07-11 18:05:59 följande:
    Rosagubben: det som jag la upp bild på är inte fodrat, det är bara fleece på baksidan. Tyckte det räckte mer än nog, speciellt eftersom att detta inte var så stort (60x80cm), tänkte att det skulle vara av lämplig storlek att ha i vagn också. Känns faktiskt stadigt ändå. Sydde bara en extra söm runt om allt sedan för säkerhets skull.
    okej, för min son kommer ju i slutet av november, så jag funderar på att det kanske blir för kallt för lillen om jag inte fodrar filten också, även fast det är en fleecebaksida. Men sen kommer han ju ha kläder på sig, och overall och allt, så då kanske det räcker med att bara ha en fleecebaksida, utan fodring?
  • Memmis
    rosagubben skrev 2012-07-12 13:50:52 följande:
    okej, för min son kommer ju i slutet av november, så jag funderar på att det kanske blir för kallt för lillen om jag inte fodrar filten också, även fast det är en fleecebaksida. Men sen kommer han ju ha kläder på sig, och overall och allt, så då kanske det räcker med att bara ha en fleecebaksida, utan fodring?
    Ja då kanske det är lite gränsfall /; .  Men jag törs inte svara på det, för jag vet inte vad ni har för klimat där du bor.
    Men man kan ju köpa quiltvadd och fodra med? eller så köper du ett billigt täcke från Ikea och fodrar med. Det är faktiskt inte så bökigt att fodra ett lapptäcke som man kanske tror att det är :) 

När dottern var bebis på vintern så använde jag inte filt annat än inne hemma. Vid promenader körde jag med lager på lager klädsel inuti overallen, och så en ullsjal virad kring henne innan hon hamnade i den tjocka vinteråkpåsen :P haha. Utomhus har jag alltid föredragit ullfiltar också... Det är bara på sommaren och våren som jag använt mig av tunnare filtar; virkade, bomull eller i fleece. Eller nu när dottern är större då...
  • akada
    GammE skrev 2012-07-12 13:42:34 följande:

Det blev en amnings-poncho i ett ganska tunt tyg så bebisen inte blir för varm- men ändå inte störd av omgivningen när det är matdags Älskar tyget och kommer nog använda den innan med :)

Wow vilken kanonfin!!
  • Hallonpajen

Jag håller med - supersnygg GammE!! Har du ritat mönstret själv? En sån skulle jag kunna tänka mig att sy oxå!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • GammE

Tack :) Jag fantiserade ihop den utan mönster- från början var det dubbelt tyg i två olika längder- nått hände på vägen å tålamodet försvann ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!