rosagubben skrev 2012-07-12 13:50:52 följande:
okej, för min son kommer ju i slutet av november, så jag funderar på att det kanske blir för kallt för lillen om jag inte fodrar filten också, även fast det är en fleecebaksida. Men sen kommer han ju ha kläder på sig, och overall och allt, så då kanske det räcker med att bara ha en fleecebaksida, utan fodring?
Ja då kanske det är lite gränsfall /; . Men jag törs inte svara på det, för jag vet inte vad ni har för klimat där du bor.
Men man kan ju köpa quiltvadd och fodra med? eller så köper du ett billigt täcke från Ikea och fodrar med. Det är faktiskt inte så bökigt att fodra ett lapptäcke som man kanske tror att det är :)
När dottern var bebis på vintern så använde jag inte filt annat än inne hemma. Vid promenader körde jag med lager på lager klädsel inuti overallen, och så en ullsjal virad kring henne innan hon hamnade i den tjocka vinteråkpåsen :P haha. Utomhus har jag alltid föredragit ullfiltar också... Det är bara på sommaren och våren som jag använt mig av tunnare filtar; virkade, bomull eller i fleece. Eller nu när dottern är större då...