Tack så mycket alla :) Jag är så himla självkritisk med allt jag gör, haha. Blir typ aldrig nöjd med nåt.
Då jag sytt lapptäcken förut har jag bara kört med kvadrater och det är ju både kul och går snabbt (och blir snyggt). Innan jag började med det här lapptäcket med trianglar så tänkte jag bara "äh hur svårt ska det va?" sen blev det till att sitta och traggla sig igenom, motvilligt. Nä det blev inte kul helt enkelt... tror det är mycket därför jag inte gillar täcket heller :P . I teorin verkade det så enkelt...
Rosagubben: det som jag la upp bild på är inte fodrat, det är bara fleece på baksidan. Tyckte det räckte mer än nog, speciellt eftersom att detta inte var så stort (60x80cm), tänkte att det skulle vara av lämplig storlek att ha i vagn också. Känns faktiskt stadigt ändå. Sydde bara en extra söm runt om allt sedan för säkerhets skull.
Har gjort ett annat lapptäcke också, som är tjockfodrat, men baksidan på den är bara i vanligt bomullstyg. Det är lite större dock :P 100x150cm, hur mysigt som helst att ha i soffan!