• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Cilia85

Jag är sugen på att sy ett babynest men funderar på om jag ska välja vävt tyg eller jersey? Vad har ni använt? Är ni nöjda?

• emiQie

Jag köpte ett tyg ifrån åhléns med barbapapa har ingen aning om vad det är för skillnad på vävt och Jersey men tyckte det var jätte bra just till baby nest.
    Finns beskrivning på min blogg
    Http://www.emiq.blogg.se

• Hallonpajen

Cilia85: Vävt blir nog allra bäst, ett mjukt bomullstyg. Tror det kan vara svårt att få det snyggt i trikå (det drar sig nog lätt)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • rosagubben

En fråga angående babynest.

Bandet som man har snöret i, hur brett ska det vara? Räcker det med ett band som är 10mm brett, eller behöver man ett bredare band?

Och vart får man tag på skumgummi som man har i botten på babynestet billigt?

• Tjobabi

Rosagubben; det finns billiga skötbäddar på Ikea med skumgummi i botten som man kan slakta. Annars kan du köpa deras spjälsängsmadrass o skära till själv så har du skumgummi till annat med. Finns nog på rulle på Stoff och Stil (hobbyskum) eller kanske hittar du nåt billigt på Jysk.

• Hallonpajen

Det är lättare om bandet är lite bredare, men visst går det! Jag har skrivit flera gånger tidigare att jag har plattvadd i botten på mitt babynest och det blev jättebra. Det är billigt (20:- på stoff och stil) och jag har tre lager i botten. Räcker gott och väl om man inte planerar att ha det mkt på hårda underlag (vårt kommer främst vara i sängen)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Millan83

Jag slaktade ett ikeatäcke och en ikeakudde till mitt babynest (som blev helt misslyckat i formen så jag vägrar stoltsera med bilder, men ändå! )

• elinp88

Igår tog jag ändan ur vagnen och satte mig för att sy "portabel" skötbädd, som sedan ska ligga i skötväskan.

Det fina tyget med Barbafamiljen hittade jag på Åhlens, och plastad frotte för en bra peng, på Ikea. Först hade jag tänkt ha ett foder i, men jag dumpade sedan den idéen och körde på endast plastad frotte och tyg, förhoppningsvis blir det lika bra vid användning sedan.
    Jag har även sytt en "förvaringsväska" till skötbädden, men då jag inte vart heltnöjd med knäppfunktionen, vill jag inte lägga ut en bild här!

Nu ska jag bara försöka se om jag kan hitta på något mer att sy av resterande tyg, då jag har lite kvar.
Svar på tråden Syjunta för gravida!