• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Miiiis
    Edds skrev 2012-07-20 09:19:44 följande:
    jag har bara virkat vanliga mormorsrutor 4 varv i diverse färger på varje ruta och sen virkat ihop dom, sen på ytterkanten virkade jag 2 rader med bara vitt och sydde på ett vitt fleecetyg på baksidan så det skulle bli stabilt och varmt mysigt ! :)  jag använde mig av ett tunt ullgarn som hette baby, just för att det skulle bli sådär mjukt och gosigt =)
    Tack!
  • Filifjonkan03
    elinp88 skrev 2012-07-19 18:24:38 följande:
    Filifjonkan03: Jag hittade plastadfrotte på barnavdelningen. Vilken storlek kan det ha vart.... hmmm... 100*70 lr nåt sånt, för typ 45 lr 49:-
    Tack! Jag sökte runt lite och hittade det till slut också. Gick som madrasskydd tror jag.
  • retrospectif

Nu har jag också sytt ett skötbäddsunderlag att ha i skötväskan :) Efter tips härifrån! Det finns alltid saker man kan förbättra efter att man gjort en sak första gången, MEN, jag är helnöjd :) Tycker det blev superfint! Har inte sytt på vääääldigt länge!
  • retrospectif

Är det någon här som sytt åkpåse nångång? Jag skulle vilja göra det. Men vet inte riktigt hur :)

• oka26
    retrospectif skrev 2012-07-20 07:53:08 följande:
    Vilket fint randigt tyg. Vart har du köpt det? Såg jättefint ut!
    Det är köpt på Ohlssons tyger, det är som ett lapptäcke så det är vanligt randig trikå som jag sytt ihop
Svar på tråden Syjunta för gravida!