• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • elinp88

Filifjonkan03: Jag hittade plastadfrotte på barnavdelningen. Vilken storlek kan det ha vart.... hmmm... 100*70 lr nåt sånt, för typ 45 lr 49:-

• MissMA

Ett tips är för dom som har nära till Stoff&Stil, är att handla plastad frotté där =)

Bf 2 November 2012 <3
  • Edds

äntligen är spjälskyddet överkastet och kudde klart =) !! bara 47 dagar kvar tills bebis kommer då !
  • Miiiis

Edds: Har du nåt mönster/beskrivning till överkastet? Jättesött!

• oka26

Har suttit och tittat igenom tråden och blivit inspirerad av allt fint som alla gör, så nu har jag provat att sy lite själv. Brukar mest sy mössor men nu har det blivit en filt som är lite som ett lapptäcke i trikå och med baksida av velour :)

• Gutan

Inte sytt, men tänkte att ett pyssel kanske kunde få komma in. Satte ihop ett halsband i förrgår med bola. Går runt och myser med den på magen nu :) Snart semester och då tänkte jag försöka åka till fastlandet och få tag på lite fina tyger (bor på Gotland). Tips på bra ställen i Stockholms/Uppsala/Västerås-trakten mottages tacksamt! 

• Mlir

Någon som vet var man kan få tag på sån kardborre som är på barnleksaker. Den som inte sticks?

• Edds
    Miiiis skrev 2012-07-19 22:35:54 följande:
    Edds: Har du nåt mönster/beskrivning till överkastet? Jättesött!
    jag har bara virkat vanliga mormorsrutor 4 varv i diverse färger på varje ruta och sen virkat ihop dom, sen på ytterkanten virkade jag 2 rader med bara vitt och sydde på ett vitt fleecetyg på baksidan så det skulle bli stabilt och varmt mysigt ! :)  jag använde mig av ett tunt ullgarn som hette baby, just för att det skulle bli sådär mjukt och gosigt =)
Svar på tråden Syjunta för gravida!