• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Marri

Gimle - om du inte vill sätta på din bebis den super fina koftan, och istället vill sälja den, så säg till! Verkligen jättefin!!

• nalleryd
    Gimle skrev 2012-09-10 22:28:05 följande:
    Åh så fin!

Jag har också pysslat i helgen men tycker inte mina saker blir hälften så fina som era så vill knappt lägga upp bilder här... men här kommer det ändå

Ett blöjfodral med blommigt tyg på insidan och tre dregglisar. Inspiration till blöjfodralet kom ifrån den här tråden och dregglisarna hittade jag här : darlingdearesthome.blogspot.no/2011/09/mo nster-till-dregglis.html är det nån här inne som har den bloggen kanske?

Här är koftan jag stickat. Knapparna är ljusgröna. Inte helt nöjd, många timmars slit men vet inte om jag kommer vilja ta på bebisen den Tungan ute

Stort tack för tipset på mönser till dregglisar, som jag har letet efter ett bra mönster. Ska bli kul att prova det :)

Tycker du ska vara jättenöjd med koften, den är superfin!!
  • trz

Någon som pimpat upp Ikeas barnfåtölj poäng? Köpte en begagnad idag som ser jättetrist ut, tänkte om man kanske kan färga tyget?

• gussilago

Trz, jag har sytt ny klädsel till en sån engång. Tog helt enkelt av den dynan och använde som mall o fyllning. Då kan man välja tyg efter behag. Kanske även måla om "skenorna"?

• trz

Smart att ha den som fyllning! Fick för mig att det skulle bli sladdrigt om man bara sydde som ett överdrag. Man kanske kan sy fast den ändå i dynan..
    Jo stommen ska målas, men den måste slipas först

• Miss Giggle

Trz: vi tvättade vår dyna enl tvättrådet men den krympte! Så sy ett överdrag till den ost för att färga den är mitt tips!

• gussilago

Har idag klippt ut delar i jättesött tyg som jag köpte i somras, har jag tur blir det ett par byxor när jag syr ihop dem!;)

• trz

Det är nog den här också.. Men fortfarande smutsig.. :/

• Delapitated

Hej hörni! Jag har läst tråden sen den startade men egentligen inte gjort några inlägg, min symaskin är trasig och har inte fått tid att laga den än... Jag tänkte bara fråga: när man ska sy med ett nytt tyg, slänger jag in hela tygstycket i maskinen i tvättar eller hur gör man? Gud så dum man känn sig men jag tänkte sy två sittdynor till mina grabbar så de slipper frysa i vinter:) men jag vill inte att de ska bli för små( då hellre för stor) tacksam för hjälp!:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!