• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Maggan87

Hej! Ni som virkat babyfiltar - Vilket garn har ni använt och vilken storlek på virknålen? Har hittat ett fint mönster, testvirkade en ruta och tyckte den blev lite stor och att garnet kändes lite för "vasst".. :) Tänkte att här där det finns så många som är duktiga, kunde jag säkert få svar på den frågan! Skrattande

• Claudia gbg

Jag virkade i drops babyalpacka. Jag virkade hårt och använde nål 4mm. Riktigt mjuk blev den. Du kan ju använda mindre nål om det blev för stort. Är det mormorsrutor. Hur många varv och hur stor vill du att den ska bli?

• piffsmile

Jag virkade i Drops Merino med virknål 4, gjorde hexagoner ist för mormorsrutor, blev jättenöjd! Förut har jag virkat filtar med mormorsrutor av Drops Paris och virknål 5, det blir också kanon men de blir inte riktigt lika varma eftersom det är bomull istället för ull.

• weasley

Oj oj oj, jag måste bara återkomma och berömma http://www.sewingmachines.co.uk/ där jag beställde min overlock förra veckan. Jag köpte alltså en Brother  1034D för bra precis 2000 kr (som i sverige på brothershopen kostar 3795 kr utan några som hellst tillbehör). 

Fick precis hem paketet, och utöver då själva maskinen fick jag med alla de här grejerna som säkert är värda flera hundra tillsammans, bara trådpack brukar ju kosta över hundringen för EN färg där jag har kollat.

Jag har visserligen inte testat maskinen än, fick ju just in den genom dörren, men det ingår tre års garanti så jag är inte det minsta orolig Skrattande
    Kan verkligen rekomendera den sidan om man är sugen på en ny maskin! 

• bejbisen

Ooh, man kanske måste beställa maskin där då! Blev grymt sugen på en! Frågan är bara hur mycke den kommer användas...

• Anakin

Coolt, weasley!

a239s: kanske är lättare om du fotar din vagga och lägger upp en bild, så är det lättare att se vad det är du behöver hjälp med?

nalleryd: Så sjukt fina! :) Har inte vågat mig på tryckknappar än, men min duktiga kompis svär över dem hela tiden så jag har förstått att det är knepigt. Lycka till! :)

• Tallbarr12

Jag köpte en prymtång till tryckknappar hos Bibbis textil (på nätet) och är grymt nöjd! Nu är det inte alls svårt och jobbigt längre med tryckknappar!

Svar på tråden Syjunta för gravida!