• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • bambigirl

Jag försökte beställa en vanlig brothersymaskin därifrån men då sa kundtjänst att de inte fick skicka till Sverige. Kan det skilja mellan vanliga symaskiner och ol?

• Claudia gbg

??? Det låter ju konstigt! För mellanskillnaden kan man ju unna sig en resa till England och köpa själv.

Någon mer som vet?

• weasley

Demn som rekomenderade till mig sa att hon/han kände många som handlat där utan problem, så jag gjorde det också.. Det ska gå att få skickat gratis till Sverige, kanske gjorde du fel någonstans bambigirl? Eller så står det mer i varje inforuta vad som gäller för just den maskinen?

Claudia gbg: kan tänka mig att brother kan vara ett Engelskt märke (kan inte backa upp det här, men det är en tanke) och då brukar det vara billigare i hemlandet så att säga. Köpte en kamera av Amerikanska märket Nikon i USA, det skiljde 2000 kr mellan att köpa den där eller att köpa den hemma i Sverige..  

• katja1
    weasley skrev 2012-10-19 09:10:51 följande:
    Demn som rekomenderade till mig sa att hon/han kände många som handlat där utan problem, så jag gjorde det också.. Det ska gå att få skickat gratis till Sverige, kanske gjorde du fel någonstans bambigirl? Eller så står det mer i varje inforuta vad som gäller för just den maskinen?

Claudia gbg: kan tänka mig att brother kan vara ett Engelskt märke (kan inte backa upp det här, men det är en tanke) och då brukar det vara billigare i hemlandet så att säga. Köpte en kamera av Amerikanska märket Nikon i USA, det skiljde 2000 kr mellan att köpa den där eller att köpa den hemma i Sverige..  
    Fast Nikon är ju Japanskt. Hörs ju på namnet :) Och brother också faktiskt!
  • weasley

Haha vad i hela friden! Skäms
    Var någon som sa att jag skulle leta efter just Nikon för att det var amerikanskt och skulle vara billigare där, men där ser man.

Nåväl, det var sjukt mycket billigare där i alla fall, på samma sätt som Brothermaskinen är billigare i England. Då har jag inget svar på varför, förutom "det bara är så" Skrattande 

• Claudia gbg

Hahaha
    Synd att ditt resonemang inte stämmer för då hade vi haft mycket som är billigare i Sverige. HM, Ikea, nudie... Volvo, Saab. Det hade varit ngt!!!

Jag surfade runt lite på deras hemsida och det verkar inte finnas några inskränkningar. Tycker bara att tre tusen är så mycket pengar i prisskillnad!?

Vad är då skillnaden mellan den billigare maskinen och 3034d? Den billigare verkar inte ens säljas i Sverige...

Jag säljer av här hemma som en tok för att skrapa ihop pengar till en ol!!! Någon som behöver ngt ?

• a239s

Hej testar här också! 

Har inte läst tråden!

Har någon ett mönster på klädsel till babykorg/vagga?

• Trolltoka
    a239s skrev 2012-10-19 12:11:59 följande:
    Hej testar här också! 

Har inte läst tråden!

Har någon ett mönster på klädsel till babykorg/vagga?

Eftersom det finns så många olika korgar och vaggor är det nog svårt med ett allmänt mönster.
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • a239s

Mottager tacksamt ett mönster ändå ifall någon har :) så kan jag modifiera så det passar min korg om fallet skulle vara så !

Svar på tråden Syjunta för gravida!