• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • 82nyfiken

Ja! Du kan sy korgar! Kan användas som brödkorg, eller förvaring till lillens leksaker, dina sysaker etc.. Jag har också sytt en uggla till min lillkille. Kan du inte skriva ut mönstret kan du rita på frihand. Inte svårt alls! Skriver från mobilen och kan inte lägga upp bild, men bild och länk till instruktionerna finns här: stepsofviktoria.wordpress.com/2012/10/09/bebispresent/

limali skrev 2012-10-13 22:38:07 följande:
    Hjälp ma!!! Vad ska jag sy? Inspirationen tryter... Har sytt ett babynest, blöjfodral, div godedjur, mössor av olika slag, skötunderlägg, dregglisar... Är fortf nybörjare så det ska va hyfsat enkelt... Har ingen skrivare, så jag kan inte skriva ut mönster. Tar mig inte till bibblan, sitter där jag sitter pga sammandragningar och onda fogar, och jag vill sy NU!!! Några idéer?? :)

• piffsmile

Jag tog ett gammalt örngott, sprättade upp och "fällde ut" omlottfliken. Sen sydde jag fast plastad frotté på insidan av den stora sidan. Det blev ett perfekt skydd till babynestet! Och tur var det för blöjan har redan läckt en gång (dottern är bara en vecka gammal ;) ) Också superenkelt och ett sätt att hålla babynestet rent!

• Kastrull

Har beställt tyg till en filt........hua va dyrt det blev men oj oj vilket tyg. www.broarne.se blev det tillslut. Så nu är det bara att vänta och måla färdigt mitt lilla sykrypin.

• Anakin

Hörni, nu har jag också börjat komma igång på riktigt! Sytt ett par byxor, en pyjamas och klätt om vaggan med nytt tyg! *stolt* Nu hade jag tänkt sy ett matchande babynest i samma tyg som i vaggan. Tänkte använda det mönstret där allt sitter ihop från början, och sen slänga hela grejen i tvätten om/när det behövs (unggravid.blogspot.se/2010/03/hur-man-syr-ett-babynest.html). Tänkte kolla - fungerar det? Eller ska man ha extra plastad frotté ovanpå den? (Då tappar man ju lite poängen med fin matchning i tyget)...
    Annars, i vaggan och för den delen i vagnen är det lätt att klä madrassen med plastad frotté och sedan dra själva ytterhöljet utanför. Är det värt ansträngningen?

• LillfisenE

Har två små barn och olyckorna har inte vart många.. Vagnen är som den är, dem har ändå mjt kläder på sig i den. Sängen är också oskyddad.
    Tycker de borde bli varmt o spva på frottén, då andas det ju inget under bebisen?

• lalasmama

Anakin: jag har sytt det babynestet och JA det funkar att tvätta!! Mitt såg lika fint ut efteråt!!!

• lalasmama

Någon som har enkel beskrivning på mössor till baby/barn?
    Ska till bibblan idag och kolla efter böcker, mönster då jag nyss fått min farmors gamla fina Huskvarna symaskin!!
    Sååå roligt att sy!!

Svar på tråden Syjunta för gravida!