• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • nalleryd
    lalasmama skrev 2012-10-15 10:04:02 följande:
    Någon som har enkel beskrivning på mössor till baby/barn?
    Ska till bibblan idag och kolla efter böcker, mönster då jag nyss fått min farmors gamla fina Huskvarna symaskin!!
    Sååå roligt att sy!!
    Det finns massor av bra tutorials på nätet om du googlar lite :) Så jag hittade de mönsret jag använder, men har typiskt nog inte sparat sidan :(

Nu har jag äntligen sytt dregglisar till lillkillen i magen.. 6 st blev de i lite olika färger, tror nog de räcker ett tag.. Ska bli så kul att se hur de sitter på honom, men jag får glatt vänta tills han kommer ut :)
  • Anakin

Tack för hjälpen alla! Så skönt, då sparar jag in  det jobbet och kostnaden :)

• Kastrull

Anakin:

Tyg - Remix - Chocolate - Blommor
    Och
    Tyg - Valori Wells - Cocoon Metamorphosis - RUBY WINE

Det ena blir en filt o det andra en kjol tror jag. Får se hur det ser ut när det dyker upp, ibland är färgerna inte riktigt vad det ser ut som på nätet. 

• IdaMaarja

Hittade ett gammalt byxmönster hemma hos mamma så vart ett par i stl 62 med matchande dregglis :) Tyvärr har jag varit upptagen med att klä om fåtöljer så har inte blivit nå bebis pyssel på ett tag. Men bara 5 veckor kvar nu så får lägga på ett kol :)
    BF 21/11-12
  • hyschad

Vi vet inte ännu om det är en liten flicka eller pojke som gömmer sig i magen men jag kunde inte stå emot varken dessa tyger eller klänningsmönstret.

• trz

Fin klänning! Är det i stumt tyg eller trikå? Och vad har du i hals och armhålen? Bara vikt in och sytt eller typ kantband? :)

• hyschad

Tack! (: Det är vanligt bomullstyg så det blir knappar i ryggen. Vid hals och ärmar har jag gjort snedslå utav samma sorts tyg och sytt på som kantband.

Svar på tråden Syjunta för gravida!