• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • saraisundsvall

Köpte också en prymtång för tryckknapparna på Bibbis textil. Supersnabb leverans, mycket trevligt! Sen hittade jag den på Åhléns för ungefär samma pris, så det kan ju vara värt att kolla upp. Det är i alla fall väldigt lätt att sätta tryckknappar med tången!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Claudia gbg

Weasly: grattis!!!! Är riktigt sotis nu...!!!!ð??? Vill också!!! Rapportera hur det går för dig.

• L1ber

Favoritar! Har massor med idéer men inte kommit igång än.. Ska kika igenom tråden så får vi se om jag hittar något mer:)

Gjorde en sängmobil förra veckan. Blev riktigt nöjd:) använde mig av såna frigolithjärtan som jag skar med tapetkniv i och stoppade färgat tyg i skåran. Någon som fattar? Haha:) blev iaf bra!

• L1ber

Haha jag får göra det! Den ligger dock packad i kartonger eftersom vi ska flytta men i slutet av november kommer den nog fram igen, då blir det bild:) brukar även göra julkulor på samma sätt. Såna har jag framme så en sån bild kan komma upp inom kort!

• Tallbarr12
    L1ber skrev 2012-10-24 21:35:59 följande:
    Haha jag får göra det! Den ligger dock packad i kartonger eftersom vi ska flytta men i slutet av november kommer den nog fram igen, då blir det bild:) brukar även göra julkulor på samma sätt. Såna har jag framme så en sån bild kan komma upp inom kort!
    Jaaa, nu fattar jag!! Såna julkulor har jag också gjort nån gång!  
  • Tallbarr12

Har massor med grejer jag gjort klart men inte lagt upp bilder på. får skärpa mig på den fronten Får bli dagens projekt imorgon!

• Kastrull

Tips på bra basic symaskin mottages tacksamt. Min gamla knastrade till igår och sen gav den upp. Behöver inte så mycket finesser, det är viktigare med en bra maskin som håller.

• nalleryd
    Tallbarr12 skrev 2012-10-24 11:48:25 följande:
    Jag köpte en prymtång till tryckknappar hos Bibbis textil (på nätet) och är grymt nöjd! Nu är det inte alls svårt och jobbigt längre med tryckknappar!
    saraisundsvall skrev 2012-10-24 19:48:52 följande:
    Köpte också en prymtång för tryckknapparna på Bibbis textil. Supersnabb leverans, mycket trevligt! Sen hittade jag den på Åhléns för ungefär samma pris, så det kan ju vara värt att kolla upp. Det är i alla fall väldigt lätt att sätta tryckknappar med tången!

Tack för tipsen, ska kolla upp det med en gång :)
  • nalleryd

Ville utmana mig själv idag, så jag sydde denna till lillkillen, synd bara att jag inte har större mönster så att jag kunde sy en till dottern med :) Det är ett ottobre mönster, Yttertyget är jersey och fodringen är fleece. Fållen ser sned ut på bilden men det är den inte, vet inte varför det blev så på bilden. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!