• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • FlikkanM

Denna tråd har gett mig massa inspiration, så idag har jag varit och handlat tyger och nu väntar jag bara på att få hit en symaskin i några dagar så ska det sys en amningskudde, ett babynest, ett eller två lapptäcken till barnvagn/spjälsäng och kanske något mer framöver. Men inte allt på en gång tror jag men guuuu så kul det ska bli. Var evigheter sen jag sydde sitt men tycker ju det ska bli så kul :D

• Anakin

Hej alla! Min man har precis lärt sig sticka i helgen (!) och jag är mycket stolt över honom. Jag har aldrig stickat klart något i hela mitt liv och mest försökt mig på slätstickade halsdukar när jag har försökt, så jag kan inte hjälpa till så mycket. Någon som har ett förslag på något lätt, enkelt och snabbt projekt som man hinner bli klar med innan man helt tröttnar? Egentligen gärna babysockar eller så, men har förstått att det kan bli ganska olika storlek på dem om man inte har lärt sig att sticka jämnt än...?

• Marilyn

Jag vill också att min man lär sig att sticka och virka! Då kanske det inte blir lika många suckar när jag vill gå in i en garnaffär eller kommer hem med något nytt till samlingarna

Har också lärt mig sticka i helgen, kan redan virka och behöver en ny utmaning. Håller på med ett par vantar till 4-åriga dottern. Vet tyvärr inte vad som är ett bra nybörjarprojekt, förutom vantar och sockor. Jag tänkte sticka flera stycken och sedan para ihop dem som passar bäst och sedan repa upp det som inte blir bra eller donera till dotterns dockor.

• FVA
    Marilyn skrev 2012-10-30 09:46:31 följande:
    Jag vill också att min man lär sig att sticka och virka! Då kanske det inte blir lika många suckar när jag vill gå in i en garnaffär eller kommer hem med något nytt till samlingarna

Har också lärt mig sticka i helgen, kan redan virka och behöver en ny utmaning. Håller på med ett par vantar till 4-åriga dottern. Vet tyvärr inte vad som är ett bra nybörjarprojekt, förutom vantar och sockor. Jag tänkte sticka flera stycken och sedan para ihop dem som passar bäst och sedan repa upp det som inte blir bra eller donera till dotterns dockor.

Jag skulle säga att kan du sticka strumpor kan du sticka det mesta. Mössor och halsdukar är lättare. En bebiströja borde inte vara något problem heller.
  • weasley

Plockade fram ett jäääättegammalt projekt jag började med för typ två år sen. Skulle göra ett överkast/filt till mig själv men det rann ut i sanden och blev för stort. Hittade alla delarna och satte ihop dem ordentligt, till min stora lycka behövs bara virkas en rad till på längden för att den ska passa perfekt i typ en spjälsäng! Så på med en rad till och ett fodertyg, sen har Sparven i magen en filt att komma ut till! Skrattande

• Ampellilja
    weasley skrev 2012-10-30 11:14:27 följande:

Plockade fram ett jäääättegammalt projekt jag började med för typ två år sen. Skulle göra ett överkast/filt till mig själv men det rann ut i sanden och blev för stort. Hittade alla delarna och satte ihop dem ordentligt, till min stora lycka behövs bara virkas en rad till på längden för att den ska passa perfekt i typ en spjälsäng! Så på med en rad till och ett fodertyg, sen har Sparven i magen en filt att komma ut till! Skrattande

kanon fint, önska jag kunde virka men har inte riktigt fått till det, kunde det som liten men har glömt bort hur man gör :( 
  • weasley

Jag kunde inte vika alls men kollade upp hur man gör mormorsrutor på nätet. Det är dock det enda jag kan virka, haha!

• saraisundsvall

Underbar filt, weasley! :)

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
Svar på tråden Syjunta för gravida!