• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mamma Tintis

Nån som har tips om ett bra mönster för att sy en onepiece? Vill testa sy en sån till min tvååring, så den behöver minst vara storlek 98. Tänkte åka till biblioteket och bläddra bland alla ottobre kids, men det är ju lättare om nån har ett bättre tips!

• Miss Giggle

Jag har sytt en One piece efter ett vanligt overall mönster, förlängde bara blixtlåset o gjorde fodrad luva. Tror iofs stoff o stil numera har ett riktigt mönster.

• Strumpemamma

Första försöket att göra en body gick hyffsat även om jag har endel ändringar att göra till nästa försök. På´t igen bara.
    Mönster är delvis mitt eget (därav de ändringar som måste göras) tröj-delen är från Ottobre och nederdelen är avritat från en befintlig body.

• Mamma Tintis

Tack LillfisenE!! Det blir ju så mycket lättare när man vet vilken tidning man letar efter!!

• Anakin

Jag har annars en Singer fashion mate. Har inte testat så många andra, men tycker att den fungerar bra! Den var billig i alla fall :) Har haft den i typ två-tre år och den har aldrig bråkat hittills.

• L1ber
    lalasmama skrev 2012-10-24 20:54:05 följande:
    L1ber: nä jag fattar inte.. Hehe lägg gärna in en bild eller 2
    här kommer en bild på julkulorna.. har gjort hjärtana till sängmobilen på samma sätt :)

• nalleryd

Beställde min prymtång med tillbehör från bibbis textil igår, fick paketet i brevlådan idag, gisses vad lätt det blev att sätta tryckknappar!! Tack så mycket för tipset!!!

Svar på tråden Syjunta för gravida!