• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12

Jag köper mest från Ohlssons, stoff och stil och jofotex. Köper sällan på nätet för Ohlssons finns i stan jag bor i, och de andra två nära där släkten bor så brukar passa på när vi är i närheten...

• nalleryd

Blev såå inspirerad av alla fina blöjfodral att jag bestämde mig för att sy ett eget :) Tog en timme drygt och hittade på mönster och storlek själv, blev jättenöjd. Får plats 2 stora blöjor (storlek 6) eller 4 små (storlek 2), några påsar om de skulle behöva byta bajs, 1 packet våtservetter och några vanliga torra blöjlappar. Sen finns det plats för en liten body med, om olyckan skulle vara framme..

• Anakin

Nu har jag äntligen sytt klart mina retrobyxor! Kantbanden kunde ha blivit snyggare men jag är väldigt nöjd ändå! Stilen är skamlöst rippad från kokalal.blogspot.se (hennes är snyggare) men det var roligare att sy själv :)

• saraisundsvall

Anakin: fina byxor!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Queen Of Darkness

Får man vara med här? Har bf 20:de december och blivit helt boagalen så började sy för att hålla mig sysselsatt. Har gjort ett babynest och en hel del kläder. Det senaste jag sydde till liten var den här uppsättningen i storlek 68:

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • saraisundsvall

Queen of darkness: ååååh så fina kläder! Vill plötsligt ha precis likadana till min skatt... Kanske ska våga mig på att sy kläder snart.

• saraisundsvall

Stoppningsfråga: jag har tänkt mig att sy en babyskyddsfilt till mitt decemberbarn och vill att den ska bli riktigt varm. Först tänkte jag trikå på ena sidan och fleece på andra och ingen stoppning. Men nu är jag väldigt kär i det där trikåtyget och vill nog ha det på båda sidor och stoppa med nåt riktigt varmt mysigt, men det får ju inte bli för bylsigt heller. Förslag?

Tror att det jag gör efter länken som varit uppe här tidigare: www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html

• Queen Of Darkness
    saraisundsvall skrev 2012-11-01 10:07:46 följande:
    Queen of darkness: ååååh så fina kläder! Vill plötsligt ha precis likadana till min skatt... Kanske ska våga mig på att sy kläder snart.
    Det var faktiskt inte svårt alls när man hade provat sig fram lite! Hade lite problem med bodys först men nu har jag verkligen kommit in i det. Sydde färdigt ett par röd/vitrandiga med blå mudd att matcha till oxå, men dom har jag ingen bild på tyvärr. Har sytt lite till storasyskonen med, men det roligaste är ju att förbereda för bebis just nu!
    ♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • Marilyn

Saraisundsvall: jag sydde en babyskyddsfilt som vi använt ett tag. Dottern är nu 6 veckor. Har precis plockat bort den ur skyddet eftersom hon ändå behöver overall när vi åker och filten används inte då. Tänker mig att filten är bra att ha när det fortf är relativt varmt ute, men nu när det börjar bli kallt och bebisarna behöver mer kläder, så känns den onödig. Mitt tips är att du syr en filt som du kan använda i vår!

Jag gjorde min med fleece på ena sidan och trikåtyg på den andra.

Svar på tråden Syjunta för gravida!