• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Queen Of Darkness
    Anakin skrev 2012-11-01 15:40:41 följande:
    Haha, ja, det hjälpte ju! :) Nä, skämt åtsido, har läst nästan alla bloggar som finns i ämnet tror jag. Tyckte att det var lurigt att få till kantbanden på byxorna när det skulle bli knytband också, så provade lite olika sätt innan jag hittade ett som fungerade hyfsat... Nä., det är nog mest att få in erfarenheten som gäller för mig! Bara att kämpa på :)
    Haha okej Du får helt enkelt öva vidare då
    ♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • Anakin

Nalleryd: kom och tänka på en sak - om du har ett mönster för mindre barn vore det kanske inte jättesvårt att förstora det? Lägga till typ 1 cm runt hela mönstret + 3 cm på längden eller nåt? Det svåra är väl om de ligger i skarven att sluta använda blöjor, då får man kanske rita om grenen också om ens dotter/son inte vill vara rappare hela uppväxten... Bara en idé!

hernameispekka: ingen aning faktiskt! Kanske lättare att hitta en sån tråd utanför familjeliv? Här är det väl mest barn som gäller, det ingår väl i konceptet liksom :)

• Singo alla

Har inte vågat ge mig på kantband men har oxå läst den bloggen som beskriver och det kan nog funka med lite övning:) 
    Muddar däremot är inga problem, men jag tycker de är så tunna och "slappa" skulle vilja ha lite kraftigare, nån som har tips?

• saraisundsvall

Singo alla: Fina byxor!

Tack för era erfarenheter kring babyskyddsfilt. Jag tänker att det är hemskt svårt att få liten nyfödd med overall att sitta vettigt fastspänd i babyskyddet, att ha kvar armar och ben i overallen brukar ju inte vara den lilles prio 1... ;) Vår bil blir inte heller så fruktansvärt kall då vi har den i garaget som är ca 10 meter från ytterdörren. Men rejält varm och mysig filt vill jag ha ändå. Kanske får sy en mindre varm till våren om det känns nödvändigt ;)

Vad tror ni om att fodra med gammal yllefilt? Eller så blir det väl vanlig fleecefilt eller möjligen foder från tygaffären...

Filten är ju också att föredra jämfört med overall om bebisen somnar i babyskyddet och man sen vill att hen ska sova vidare inne.

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
Svar på tråden Syjunta för gravida!