• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • saoura

Du kanske kan pma mig om vad som finns kvar så kikar jag sen när jag kollar från datorn? :)

• Anakin

Trolltoka - jättefina! Gillar dödskallarna :) Just nu är det inte läge för mer dödskallar här hemma - måste satsa på lite mer normala kläder! Inser att jag måste ha baskläder också, det blir lite mycket när allt är mönstrat. Men det är så TRÅKIGT med vita strumpbyxor :/

• Elsa1981

Saoura - här missade jag ju ett utmärkt förslag! Jag syr ju ofta mer än jag behöver så brukar ge bort till kompisar när det inte passar eller behövs här hemma. Men Trolltoka har ju värsta businessen. Och är nog bra mycket duktigare än jag. Men jag övar :). Vill du ha i just de tygerna som jag hade på bilden så kan jag absolut sno ihop något till dig också!

• saoura

Jag ska ha tvillingarna så ni kan få göra en uppsättning var ;) jag gillade såklart de med moln! :D haha du råkar inte ha gult över som räcker till tossor och vantar storlek nyfödd?

• Elsa1981
    saoura skrev 2012-11-13 23:43:55 följande:
    Jag ska ha tvillingarna så ni kan få göra en uppsättning var ;) jag gillade såklart de med moln! :D haha du råkar inte ha gult över som räcker till tossor och vantar storlek nyfödd?
    Oj vad spännande med tvillingar! Grattis till det! Jag känner mig ärad som får sy till (en av) dem. Gula molntossor och vantar coming up! Blir roligt med ett riktigt projekt :)

• saoura

Tack! Och vad kul att du vill sy en uppsättning :) du kan pma mig dina uppgifter sen vad du vill ha för dom så fixar vi det när det är färdigt :D

• Trolltoka
    saoura skrev 2012-11-13 13:35:58 följande:
    Du kanske kan pma mig om vad som finns kvar så kikar jag sen när jag kollar från datorn? :)

Ligger just nu däckad i "snabbantningssjukan" men lovar att fixa så snart jag är på benen igen! (Höggravid och magsjuk är inget att rekommendera!). Kan googla bilder på de tyger jag har och länka så länge
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • saoura
    Trolltoka skrev 2012-11-14 11:04:43 följande:

Ligger just nu däckad i "snabbantningssjukan" men lovar att fixa så snart jag är på benen igen! (Höggravid och magsjuk är inget att rekommendera!). Kan googla bilder på de tyger jag har och länka så länge

Usch! Krya på dig!! Fasar att bli smittad då jag har världens fobi för att kräkas och min kropp hade inte pallat det nu. Tvillingarna snor redan så mycket energi att det blir inget över till mig :P
    Skicka när du är frisk. För mig är det ingen brådska :) 
    Gravid med tvillingar
  • Hallonpajen

Trolltoka: du som syr så mycket (och fint!) - har du en coverlock? Jag har inte det och har såna problem att få till bra fållar i nederkant av tröjor. Kanten lixom krullar upp sig och man ser insidan/sömmen och det är så fult! Allra helst i single jersey tyger. Jag viker upp en kant typ 1,5-2 cm och fållar med tvillingsöm. Har du (eller någon annan!) tips på hur man fållar snyggast utan en coverlock? Tycker ofta att tvillingsömmen lätt repar upp sig oxå...

Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Syjunta för gravida!