• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Elsa1981

Alla som syr kläder i stretchtyg- har ni overlockmaskin? Jag har nämligen ingen sån men skulle gärna vilja sy åtminstone byxor. Min maskin har fuskstretchsöm men tycker att kanten blir helt vågig då. Blir det verkligen jättedåligt om man kör med raksöm i ett par byxor?

• Poppalisa

Jag syr hur mkt som helst med min vanliga symaskin. Har sytt massa barnkläder i stretch med vanlig raksöm och det fungerar kanon. Är dock inne på att köpa en overlock nu

• Anakin

Jag syr i stretch med vanlig symaskin och använder "fuskstretchsömmen"; tycker att det blir helt ok! Jag tror inte på raksöm...

• Anakin

... fast jag ska ärligt säga att jag inte har sytt mycket, så kanske ska uttala mig lite mindre tvärsäkert om saker :)

• Queen Of Darkness
    Elsa1981 skrev 2012-11-01 22:00:09 följande:
    Alla som syr kläder i stretchtyg- har ni overlockmaskin? Jag har nämligen ingen sån men skulle gärna vilja sy åtminstone byxor. Min maskin har fuskstretchsöm men tycker att kanten blir helt vågig då. Blir det verkligen jättedåligt om man kör med raksöm i ett par byxor?
    Har tyvärr ingen overlockmaskin (men hade så velat ha!). Har en billig enkel symaskin som dock har några stretchsömmar som jag använder mig av. Raksöm känns tveksamt?
    ♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • Claudia gbg

Rsksöm är nog inte så bra. Har du rätt nål? Trådspänning?
    Men, jag har inte heller sytt så mycket så jag ska inte heller tvärsäkra

• Claudia gbg

Oj råkade visst skicka en puss. Det var inte meningen. Men ok då. Jag får väl bjuda på den... ð???

• akada

Hallå där alla pysslisar!

Är det någon som vågat sig på att sy en myspöl? Jag vill så gärna ha en sån men dom är så himla dyra, sen verkar det vara ett spännande projekt men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela.
    Antar att det bästa är att ha skumgummi i botten, så det är ju lugnt, men i ringen runt? Ska det vara styrolitkulor?
    Det är så härligt att surfa in här hos er pch bli inspirerad! Har redan sytt filtar, ett blöjfodral, babynest, spjälskydd mm.... Men nu vill jag alltså göra en pöl!    

• LisaVäntar

Det måste ju vara ungefär samma som att sy babynest och till den kanten runt babynesten har jag dissekerat kuddar och fyllt med! Billigt och bra!

• nalleryd
    Anakin skrev 2012-11-01 15:49:27 följande:
    Nalleryd: kom och tänka på en sak - om du har ett mönster för mindre barn vore det kanske inte jättesvårt att förstora det? Lägga till typ 1 cm runt hela mönstret + 3 cm på längden eller nåt? Det svåra är väl om de ligger i skarven att sluta använda blöjor, då får man kanske rita om grenen också om ens dotter/son inte vill vara rappare hela uppväxten... Bara en idé!

hernameispekka: ingen aning faktiskt! Kanske lättare att hitta en sån tråd utanför familjeliv? Här är det väl mest barn som gäller, det ingår väl i konceptet liksom :)
    ah, det kan jag ju göra. Ska prova det så fort jag fått mina tyger och tvättat dem :) Tack för tipset!!
Svar på tråden Syjunta för gravida!