• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • nalleryd
    Claudia gbg skrev 2012-11-04 20:53:01 följande:
    Jag fattar inte heller. Kan du tänka dig att göra en tut? Har du själv kommit på hur du ska göra?

Nä, man blir inte direkt rik på fp. Jag sparar pengar till en ol. Sålde precis lite grejer på tradera. Fick ihop 1000 kr. Har även sålt lite på blocket. Har en hel bunt saker som ska säljas här hemma. Ol blir en bra morot. Det blir av att sälja...
    Jag försöker med spara, men tusan vad svårt de är med föräldrapenning. Hade man jobbat som vanligt så hade det inte varit några som helst problem, men jag vill vara hemma till aug 2014 så här finns inte mycket att spara tyvärr.. Men många bäckar små :)
  • Coyote

Idag såg jag en så himla smart flaskhållare, när man har tvillingar till exempel. Ser ut som en amningskudde ungefär, med långa "ben" och en resårbit på ovansidan som håller fast flaskan. Lär ju vara lätt att sy, och känns inte värd nästan 30 dollar.

• Längtar

Hur har ni som gjort filtar med mormorsrutor sytt fast baksida?Har ni något imellan?

• nalleryd

Ett litet sett i storlek 68-74 till killen i magen :) Tösen kommer få ett likadant i storlek 98-104 fast med lila jersey tyg med vita moln på istället för det gröna.. Men måste säga att velour va lite svårt att sy i.. Det rullade sig som tusan och så fort man klippte i tyger så var det "flock" överallt..

• Elsa1981

Några byxor har det blivit än däremot gick jag bananas med mössor. Egentligen skulle jag bara sy en men den blev för liten så då blev det en till som blev för stor och plötsligt hade jag gjort fyra stycken... (vet inte varför bilden hamnade upp och ner men ni fattar).

• saoura

Elsa1981 - du syr inte på beställning? Hade velat ha 2 par tossor och vantar till nyfödd... :) 

Någon annan i gruppen som kanske gör? Mina sykunskaper räcker inte så långt :P  

Gravid med tvillingar
  • weasley

Jag syr på beställning, men inte barnkläder (just nu i alla fall). Vill man däremot ha gosedjur/plushies från mina egna mönster kan man höra av sig till mig Flört

• Trolltoka
    saoura skrev 2012-11-13 11:25:13 följande:
    Elsa1981 - du syr inte på beställning? Hade velat ha 2 par tossor och vantar till nyfödd... :) 

Någon annan i gruppen som kanske gör? Mina sykunskaper räcker inte så långt :P  
    Jag gör Fleecefodrat eller trikåfodrat Har några enstaka fleecefodrade vantar uppsydda  
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • saoura

Hmm trikå räcker nog i feb/mars. Kan man kolla någonstans på din hemsida hur de ser ut? :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!