• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • MinaPrinsar

Ååå vilken rolig tråd.
    Jag syr massa till mina pojkar 4år & 17månader.
    Men den lill* i magen behöver ju oxå nytt :) Även fast att ja bara e i vecka 6 så kommer alla tankar :)
    Kläder som ska sys, amnings kudde osv..

Någon som har ett bra mönster på en amningskudde?

• Millan83
    Kickioh skrev 2012-11-15 00:32:52 följande:
    Hej brudar! :) Är det någon här som vet vart det finns bra mönster på dregglisar?
    Låter ju så enkelt så man ska väl egentligen kunna rita ett eget men jag är verkligen totalt värdelös på att sy så detta blir mitt första försök på något till sonen :)
    Hej du!

Detta mönster har jag sytt ett helt gäng av! Har sicksackat kanten med vanlig sicksack! Blev bra! Nu sist gjorde jag en laddning med plastad frotté som baksida. Blev tokbra så nästa gäng får också det!

https://docs.google.com/document/d/1q9xfUDRAnFf6HzjG2OFiSqjQkwRHjAF_dNLSx1xUSKE/edit?hl=en&authkey=CJnGpLYM&pli=1 
  • Millan83
    Kickioh skrev 2012-11-15 16:01:48 följande:
    Ååh vad bra! Nej jag har inte hunnit sprätta :) Tack båda två! :)
    Här är mina senaste alster! Ser att jag slarvat med sömmen på just denna dregglis, men den är funktionell, huvudsaken det!
  • Trolltoka
    Hallonpajen skrev 2012-11-15 11:17:11 följande:
    Tack alla!! Ska testa med bredare fåll. Det där med trådspänning är en smärre vetenskap tycker jag...hittar inte var jag justerar den på min maskin och manualen är försvunnen. Ska den troligtvis vara mer spänd? På baksidan av tvillingsömmen blir det inte riktigt sick-sack utan mer en rak söm - är spänningen för hård då?

Då år den på tok för lös
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Elsa1981

Jag vändsyr också mina dregglisar. Tycker att det blir bra men tar såklart lite längre tid än att bara ha en rå kant. Jag var för snål för att sprätta upp en gammal dregglis så jag ritade bara av den bästa jag hade. Undersidan, som ju är minst, är lätt att rita av och sen är det bara att vika den på mitten och göra överdelens mittlinje kanske...2 cm längre. Lätt som en plätt!

• MinaPrinsar

Ett tips till er som syr dregglisar!

Vänd sy först hals delen.
    Sen syr ni me vanlig zickzack på ytterkant. De blir super fint.
    Skönt för barnet som ska ha den mot halsen oxå..

• Hallonpajen

Trolltoka: stort tack...syr alldeles för mycket med på tok för dåliga symaskinskunskaper!! :)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Trolltoka
    Hallonpajen skrev 2012-11-15 18:25:00 följande:
    Trolltoka: stort tack...syr alldeles för mycket med på tok för dåliga symaskinskunskaper!! :)

Jag har min på +2 i trådspänning (+öka -sänka har +3 till -3 och ett autoläge på min maskin). Äh, jag terrar mina sykompisar ofta med frågor fortfarande
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
Svar på tråden Syjunta för gravida!