• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Hickstead skrev 2012-11-19 17:43:32 följande:
    Trolltokan - oj det var lite så lite produktivt det!

Jag har börjat virka på en filt med västerbottensstjärnor (istället för mormorsrutor) i bambu-bomull men fick slut på garn så det blir till att handla mer i veckan... inte så billigt men himla mjukt i alla fall! :)

Ni som har de där fina lapparna ni sätter i era hemmasydda kläder, var köper ni dem? Kan man köpa såna som privatperson, vad ska det vara för mått på dem osv?  

Worldwidelabel.com eller nå sånt. 3exter.se
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Venom

Jag bor i gråbo men åker gärna till Göteborg för lite junta!

• Claudia gbg

Några intresserade iaf! Gråbo är ju inte så långt. Fler?
    Venom
    Claudia Gbg
    Lillfisen? (Långt att åka?)

Nu i juletider kanske det blir för mycket. Men om vi raggar lite folk så kanske vi lyckas få ihop en träff efter nyår?

• Viktoria1
    Claudia gbg skrev 2012-11-19 20:09:47 följande:
    Några intresserade iaf! Gråbo är ju inte så långt. Fler?
    Venom
    Claudia Gbg
    Lillfisen? (Långt att åka?)

Nu i juletider kanske det blir för mycket. Men om vi raggar lite folk så kanske vi lyckas få ihop en träff efter nyår?
    Jag är ny i den här tråden men skulle gärna vara med på symöte=) Bor i närheten av Kungälv.
  • saraisundsvall

Trolltoka: Mycket fint!!! Vad är det på nedersta bilden? *nyfiken*

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • FVA
    Viktoria1 skrev 2012-11-19 17:37:35 följande:
    Hej alla!

Startade precis en liknande tråd men hittade nu hit =)

Jag virkar ett överkast till spjälsängen, gör mormorsrutor som jag virkar ihop.

Är nybörjare och undrar om någon har tips på något annat roligt man kan virka eller sticka till den blivande bebisen som inte är allt för svårt?

Jag skulle säga att det lättaste att sticka är en halsduk, sen kommer mössa. Det finns mycket gratismönster på garnstudio.se (och Ravelry.com om du inte har något emot engelska mönster).
  • mindran

Jag är ganska ny i den här tråden (läser mycket, men har inte skrivit något förrän nu), men jag hänger gärna med på en syträff i Gbg! :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!