• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    saraisundsvall skrev 2012-11-19 20:33:47 följande:
    Trolltoka: Mycket fint!!! Vad är det på nedersta bilden? *nyfiken*

Plånböcker
    Bellona skrev 2012-11-19 21:01:19 följande:
    Trolltoka, var har du köpt plastringarna till napphållarna? 

Har jag tid att vänta köper jag ifrån mrsbao.se, annars via en tjej i tyg & syshoppen på fb (fick tag i henne först på tradera och insåg att jag redan visste vem hon var, så nu mailar jag henne bara).
    Viktoria1 skrev 2012-11-19 17:37:35 följande:
    Hej alla!

Startade precis en liknande tråd men hittade nu hit =)

Jag virkar ett överkast till spjälsängen, gör mormorsrutor som jag virkar ihop.

Är nybörjare och undrar om någon har tips på något annat roligt man kan virka eller sticka till den blivande bebisen som inte är allt för svårt?

Finns jättesöta små amigurumis att virka och göra typ vagnmobiler å sånt av
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Claudia gbg

Vill man vara med på en syträff kopiera gärna listan och fyll på. Vad tror ni om träff efter jul o nyår?

Intresserade:
    Claudia Gbg
    Venom
    Lillfisen
    Viktoria 1
    Mindran

• MinaPrinsar
    Trolltoka skrev 2012-11-20 21:23:19 följande:
    trolltoka.wordpress.com/2012/11/20/en-punkt-t.../
    Nysytt till lillskrutt <3 Mei tai i trikå!
    Hej!
    Kollade in alla dina fina bilder..
    Såg där din dotter använde rullkniven, såg din symaskin. Vad heter den?
    Letar efter en liknande men hittar den inte.
    Är de en overlock maskin?
    Super fina kläder/saker du syr!!!
    Du har möjligen inte lust att sälja mönstret till mig, på tunikan som du hade på dig i vecka 24?
  • Trolltoka

[quote=67646375][quote-nick]MinaPrinsar skrev 2012-11-20 22:53:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Hej! Tack

Det är en Singer Fashionmate 7256, köpt via begesycenter.se. Mina mönster vill jag tyvärr inte sälja då jag säljer kläder utifrån mina egna mönster. Så tyvärr (hur taskigt det än känns) så säger jag nej.

Tips, kolla mönstertidningar efter mönster som är i det stil du vill ha och gör om så det blir som du vill ha det.

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • norskan

Vet ni några bra tygaffärer i Göteborg? 

Hade gärna varit med på syjuntan men jag vet inte om jag kommer orka i januari (BF 3/2).  

• Trolltoka
    norskan skrev 2012-11-21 09:45:28 följande:
    Vet ni några bra tygaffärer i Göteborg? 

Hade gärna varit med på syjuntan men jag vet inte om jag kommer orka i januari (BF 3/2).  

Stoff och stil finns väl i göteborg? Dom har iaf bäst mudd!!
  • norskan
    Trolltoka skrev 2012-11-21 09:53:30 följande:

Stoff och stil finns väl i göteborg? Dom har iaf bäst mudd!!
    Jo men där har jag redan varit. Tänkte försöka hitta någonting mer. De hade inte så roliga jersey tyger just nu. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!