• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mlir
    trz skrev 2012-11-24 07:14:04 följande:
    Jag slängde ju nämligen den gamla förpackningen.. Ibland är man smart!
    brukar väll stå på nålen märke och stl? eller så gör det bara det på de jag köper ;)
  • Trolltoka
    trz skrev 2012-11-24 07:10:32 följande:
    Tack! Men hur sjutton vet man vilket sort man ska ha? Jag har en vääääldigt gammal husqvarna..

Bibbistextil.se

Hon är väldigt hjälpsam så du kan säkert prata med henne och skicka en bild på nålen. Plus att hon skickar fort och efter den faktiska portokostnaden.

På nålarna brukar de stå siffror, t.ex 70/10, 100/14 etc. 70 är tunn nål, 100 är tjock nål. Till typ jerseytyger bör man inte köra med tjockare än 75. Till jeans brukar jag köra med 90 eller 100.
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • BowserSchnauzer

Orkar inte läsa igenom hela tråden om detta tagits upp förr... Någon som vet vart man kan köpa själva skallra-delen om man vill göra egna? Typ Panduro eller? Och om någon vet vart man hittar plastringar om man vill göra t.ex. barnvagnsmobil eller liknande? Tacksam för all hjälp :)

• weasley

Fy tusan, har suttit och ritat av mönster från Ottobre i typ en timma, så nu jäklar kan jag prova på att sy lite kläder!

• Trolltoka
    BowserSchnauzer skrev 2012-11-24 14:12:21 följande:
    Orkar inte läsa igenom hela tråden om detta tagits upp förr... Någon som vet vart man kan köpa själva skallra-delen om man vill göra egna? Typ Panduro eller? Och om någon vet vart man hittar plastringar om man vill göra t.ex. barnvagnsmobil eller liknande? Tacksam för all hjälp :)

Panduro (vanlig bjällra) och stoff och stil har nått annat rasseltjosan. Ringar hittar du billigast i form utav duschdraperiringar Typ 10 pack för 10:-
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Gimle

Hej!

Har stickat ett par babybyxor. Sista steget är att korsa fast resår i midjan och jag vet inte vad det betyder... någon som kan hjälpa mig? 

BF 27 januari 2013
  • weasley

ÄNTLIGEN har jag fått tummen ur och sytt mitt första plagg åt Sparven som kommer i mars. Fick lite panik när jag skulle trä overlocken för första gången, men den funkar verkligen hur bra som hellst!
    Tyvärr hade jag bara svart och vit tråd, men tänkte att det här är ju ändå lite av en test.. Får köpa lite bättre overlocktrådar i olika färger framöver.

Nu fattast bara knappar att sätta i grenen också, någon som vet ett bra ställe där man kan köpa? Gärna olika storlekar och kanske till och med olika färger?

• Queen Of Darkness
    weasley skrev 2012-11-25 15:25:29 följande:
    ÄNTLIGEN har jag fått tummen ur och sytt mitt första plagg åt Sparven som kommer i mars. Fick lite panik när jag skulle trä overlocken för första gången, men den funkar verkligen hur bra som hellst!
    Tyvärr hade jag bara svart och vit tråd, men tänkte att det här är ju ändå lite av en test.. Får köpa lite bättre overlocktrådar i olika färger framöver.

Nu fattast bara knappar att sätta i grenen också, någon som vet ett bra ställe där man kan köpa? Gärna olika storlekar och kanske till och med olika färger?

Åh så fin! Jag ville köpt någon meter av det tyget med men det tog slut innan jag hann beställa :(
    Jag vet att det finns en hemsida där man kan beställa tryckknappar i färg, jag är ofta där och kollar runt men nu kan jag verkligen inte komma på vad sidan heter! Hoppas någon annan vet

Själv fick jag för mig att sy en pyjamas/heldress till bebisen i stl 56 efter att ha sytt en helkroppspyjamas till dotter nr 2.

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Syjunta för gravida!