• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Gimle skrev 2012-11-26 21:01:26 följande:
    hemmasytt spjälsängsskydd:Stickade byxor i merinoull till den lilla, riktigt varma och mjuka och med massa stretch Start på att virka en amningsponcho i spindelmönster. Dock verkar den bli väldigt gles så vi får se hur jag gör med den... finare på bild än i verkligheten faktiskt. 

Jättefina saker!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Gimle
    Trolltoka skrev 2012-11-26 21:58:05 följande:

Jättefina saker!
    Tack=)
    BF 27 januari 2013
  • Claudia gbg

Tänkte att jag skulle sy en julduk, löpare. Hur syr jag snygga hörn. Tänkte vika dubbelt för att få snygg kant. Klipper jag av en del av hörnet diagonalt innan jag viker?Obestämd

• piffsmile
    Tirja skrev 2012-11-26 20:56:52 följande:
    Är det fullbredd på tyget du använt? Ska till och sy en åt en kompis bebis som kommer när som helst men tycker inte det blir som på bilden när jag viker :S Blir mer avlångt åt ett håll.

ska det vara så?

Tacksam för svar, av någon som gjort den :) Och gärna snart! 

Jag sydde en sån strax innan dottern föddes och gjorde min ca 1x1m, alltså inte fullbredd. Sen använde jag en tallrik för att få till de rundade hörnen Gillar filten jättemycket! Hon sitter aldrig o fryser i bilen och det är lätt att skala av ett lager eller två efterhand som bilen blir varm.
  • saraisundsvall

Gimle: så fina saker! Ponchon ser jättefin ut, gör klart den! Själv har jag så lätt att ge upp om jag inte är riktigt nöjd från början, men det är nästan alltid värt att göra klart ändå!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Queen Of Darkness
    Trolltoka skrev 2012-11-27 12:10:54 följande:

Sådär, tillfällig tillgång till dator och jag kan ladda upp bilder! Lite utav det som blivit sytt till lillskrutt senaste tiden. 
    Vilket härligt tyg på bodyn! Var har du fått tag på det någonstans?
    Nu är jag nästan lite sur för att jag köpte en bärsele och inte sydde en själv!
    ♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
  • Trolltoka
    Queen Of Darkness skrev 2012-11-27 12:13:04 följande:
    Vilket härligt tyg på bodyn! Var har du fått tag på det någonstans?
    Nu är jag nästan lite sur för att jag köpte en bärsele och inte sydde en själv!
    Tyget fanns hos kameleontdesign.se, men tvekar på att det finns kvar då det är typ 1 1½ år sedan... 
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Queen Of Darkness
    Trolltoka skrev 2012-11-27 12:26:48 följande:
    Tyget fanns hos kameleontdesign.se, men tvekar på att det finns kvar då det är typ 1 1½ år sedan... 
    Nä jag har inte sett det där på länge, tråkigt! Men bodyn blev jättefin iaf :)

♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
Svar på tråden Syjunta för gravida!