• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • saraisundsvall

Åh vad fina pyjamaser och kläder ni sytt, Queen of darkness och weasley!!!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Trolltoka
    weasley skrev 2012-11-25 15:25:29 följande:
    ÄNTLIGEN har jag fått tummen ur och sytt mitt första plagg åt Sparven som kommer i mars. Fick lite panik när jag skulle trä overlocken för första gången, men den funkar verkligen hur bra som hellst!

Tyvärr hade jag bara svart och vit tråd, men tänkte att det här är ju ändå lite av en test.. Får köpa lite bättre overlocktrådar i olika färger framöver.

Nu fattast bara knappar att sätta i grenen också, någon som vet ett bra ställe där man kan köpa? Gärna olika storlekar och kanske till och med olika färger?

3exter.com har i massa olika färger!
    Queen Of Darkness skrev 2012-11-25 17:27:24 följande:
    Åh så fin! Jag ville köpt någon meter av det tyget med men det tog slut innan jag hann beställa :(

Jag vet att det finns en hemsida där man kan beställa tryckknappar i färg, jag är ofta där och kollar runt men nu kan jag verkligen inte komma på vad sidan heter! Hoppas någon annan vet

Själv fick jag för mig att sy en pyjamas/heldress till bebisen i stl 56 efter att ha sytt en helkroppspyjamas till dotter nr 2.

Queen Of Darkness skrev 2012-11-25 17:28:50 följande:
    Glömde ju bilden på dottern i hennes

Jättefina!!!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • BowserSchnauzer

Tack för tipset om skallror! Ska spana in Panduro... Just nu håller jag på med en liten elefant som ska bli en present.

• weasley
    Trolltoka skrev 2012-11-25 21:46:44 följande:

3exter.com har i massa olika färger! 

Tack, jättekul med färger! Dock var alla så stora, vet någon en sida som har lite mindre knappar?
  • kela81

Hej! Får man hoppa in här? Väntar mitt andra barn i maj och har en dotter som blir 3 år i samma veva. Efter att hon föddes vaknade sy intresset och nu kan jag knappt vänta tills jag kan börja fixa saker till nya bebben. Just nu ligger jag dock däckad med illamående så uppträtt läge är inget jag klarar. Fast jag har dragit igång att virka en mormors rute filt i allafall.

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • weasley

Tack för tipset, men de var inte lika fina (och dyra, ojojoj) Tungan ute
    Hittade jättebilliga på både ebay (med tång) och etsy som jag klickade hem, är så bortskämd med att handla billigt utomlands att jag nästan aldrig ens kollar in svenska alternativ längre. Dock är det ju en lång väntetid jag har framför mig, haha. 

• Tirja
    Marilyn skrev 2012-09-21 16:18:35 följande:

Här kommer en bild på filten som syddes under mitt värkarbete. Den är redan invigd med kräk! Bild på bebis med filt har inte hunnit tas tyvärr. Det som är positivt med filten är samtidigt lite negativt. Filten sitter alltid där och håller henne varm - när hon sitter i bilstolen. Men ska vi flytta henne mellan stol och vagn så har hon inte mycket kläder på sig under flytten. Men den kommer vara perfekt när vi ska läman och hämta storasyster på dagis!

Är det fullbredd på tyget du använt? Ska till och sy en åt en kompis bebis som kommer när som helst men tycker inte det blir som på bilden när jag viker :S Blir mer avlångt åt ett håll.
    ska det vara så?
    Tacksam för svar, av någon som gjort den :) Och gärna snart! 
  • Gimle

hemmasytt spjälsängsskydd:

Stickade byxor i merinoull till den lilla, riktigt varma och mjuka och med massa stretch

Start på att virka en amningsponcho i spindelmönster. Dock verkar den bli väldigt gles så vi får se hur jag gör med den... finare på bild än i verkligheten faktiskt.

BF 27 januari 2013
Svar på tråden Syjunta för gravida!