• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Viktoria1
    Trolltoka: Tack för tipset med att virka små amigurumis !! Jätte söta!

Vet du vart man kan få tag i bra gratis mönster?
  • Trolltoka
    Viktoria1 skrev 2012-11-21 10:01:53 följande:
    Trolltoka: Tack för tipset med att virka små amigurumis !! Jätte söta!

Vet du vart man kan få tag i bra gratis mönster?

Googla t.ex free amigurumipattern
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • IdaMaarja

Såg att Hickstead virkar västerbottenstjärnor, finns det sånt för alla landskap? Skulle vilja ha hälsingland eller jämtland om nån vet om det finns nå särskilt där? Har även en fråga till er som har vanthållare, hur långa är dom? Tänkte sy matchande napp och vanthållare till en liten pojk men har inga barn själv än så har inget att gå på. Vill även säga att ni alla gör super fina grejer!! :)

BF 21/11-12
  • Trolliss
    Trolltoka: Såg att du hade egna lappar på dina saker du gjort vart har du beställt dessa är ute efter att beställa själv och vill gärna kunna designa både mönster och text själv. 
    Kanske någon annan som har något tips?

• Miss Giggle

Hej! Ville bara tipsa om att liandlo har en tävling på FB där man kan vinna ett presentkort på 1000 kr

• Claudia gbg

Norskan; har du kollat gårda textil ovanför kaserntorget. Störst sortiment i stan skulle jag tro. Dyrare än SOS. Kolla på mmhbarnkläder också. Vet att hon säljer tyger på marknader och mässor... Googla på henne.

Om och när det blir träff lär du ju få veta det så då kan du känna efter om du orkar. Skriv in dig på listan iaf.

Du är en inspirationskälla trolltoka! *vill också sy massor*!!

• MinaPrinsar
    Trolltoka skrev 2012-11-21 06:45:22 följande:
    [quote=67646375][quote-nick]MinaPrinsar skrev 2012-11-20 22:53:04 följande:[/quote-nick][/quote]
    Hej! Tack
    Det är en Singer Fashionmate 7256, köpt via begesycenter.se. Mina mönster vill jag tyvärr inte sälja då jag säljer kläder utifrån mina egna mönster. Så tyvärr (hur taskigt det än känns) så säger jag nej.
    Tips, kolla mönstertidningar efter mönster som är i det stil du vill ha och gör om så det blir som du vill ha det.
    Nä men gud de förstår ja. Klart man inte vill sälja. Säljer inte mina mönster heller men frågan e ju alltid fri :D

• JohannaS03

Hoppar in i den här tråden. Är i v 6+2 bara än så länge och jag har bestämt att jag ska vänta till efter v  12 innan jag börjar sticka babykläder. Men jag älskar att sticka och särskilt babykläder. Har stickat till alla jag känner som fått barn, men nu är det äntligen dags att sticka till min egen!

Så jag hoppas på att få lite inspiration här i tråden! Någon skrev om amigurumis och det kan jag ju börja virka... Känns inte lika känsligt om det skulle gå åt helvete med graviditeten! 

• Trolltoka
    Trolliss skrev 2012-11-21 13:04:21 följande:
    Trolltoka: Såg att du hade egna lappar på dina saker du gjort vart har du beställt dessa är ute efter att beställa själv och vill gärna kunna designa både mönster och text själv. 

Kanske någon annan som har något tips?

Worldwidelable.com (eller är de label?) Annars har du 3exter.se wwl är billigast. Leveranstid är lika långa.
    MinaPrinsar skrev 2012-11-21 20:51:38 följande:
    Nä men gud de förstår ja. Klart man inte vill sälja. Säljer inte mina mönster heller men frågan e ju alltid fri :D

Yes! Klart man måste få fråga
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Queen Of Darkness

Jag är så lycklig! Igår kom min fästman hem med en overlockmaskin eftersom han hade tröttnat på mitt tjat om att jag måste ha en
    Var bara tvungen att provsy något efter att äntligen fått trätt den och ställt in trådspänningarna. (Inte hundra dock på att det blev perfekt men för mitt otränade öga så ser sömmen okej ut )
    Blev omlottbody, byxor och mössa till bebisen som får följa med till BB. Har på bilden inte satt fast tryckknapparna än (lillgrabben ligger och sover och vill inte sitta och banka hej vilt då )  och mössan blev sådär men eftersom det är min första hjälmmössa så får jag väl känna mig nöjd över resultatet iaf.
    Nu måste jag sy mer

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Syjunta för gravida!