• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Pyret77

Jag skulle vilja virka en mössa till bebisen, har sett på amerikanska sidor sådana som ser ut som ugglor, under öronen sitter flätor. Det finns också sådana med en apa på. Inte en mössa med en bild av en apa/uggla utan mössan är en apa/uggla. Någon som vet vad jag menar?
    Jag hittar inget mönster :C

Nej men, jag skulle bara leta efter en bild så hittade jag ett mönster. 
    www.repeatcrafterme.com/2012/04/crochet-owl-hat-pattern.html

Visst är de söta? 

• Pyret77

Hickstead: Tack den var helt perfekt! :D

• Maggan87

Hej!

Har bestämt mig för att virka en filt med mormorsrutor och har läst lite, kikat på bilder osv.. Vad har ni använt gör garn då ni virkat liknande filt och har ni något bra förslag på vart man kan få tag på garn till bra pris?

Jag har kikat på mönster och garn här .      Där använder de ”Alpaca”, som just nu kostar 29:- / 50 g. Tycker ni jag ska beställa garnet där ifrån eller har ni något bättre förslag? :) Tacksam för svar, erbjudandet räcker bara året ut.. Glad

• Pyret77

Jag har också virkat mycket i Paris, gillar att det är bomull och går att tvätta. 

• Maggan87

Vart har ni köpt det garnet då? Är det mjukt, så man kan använda till babyfilt? :)

• Kotthare

Www.hemflit.se har rea på Drops Nepal som jag blivit fullständigt förälskad i! 20kr nystanet, mjukt och härligt för bebis.

• Sonrisa
    Maggan87 skrev 2012-12-30 03:55:12 följande:
    Hej!

Har bestämt mig för att virka en filt med mormorsrutor och har läst lite, kikat på bilder osv.. Vad har ni använt gör garn då ni virkat liknande filt och har ni något bra förslag på vart man kan få tag på garn till bra pris?

Jag har kikat på mönster och garn här .      Där använder de ”Alpaca”, som just nu kostar 29:- / 50 g. Tycker ni jag ska beställa garnet där ifrån eller har ni något bättre förslag? :) Tacksam för svar, erbjudandet räcker bara året ut.. Glad
    Jag håller på att virka en babyfilt med mormorsrutor i alpacka från Iloyarn. Supermjukt och gosigt och jättebra att virka i. Att det dessutom är ekologiskt, producerat av ett kvinnokooperativ i Boliva och bara naturliga färger gör att det absolut är värt att betala lite för, tycker jag!

Finns t.ex. här: www.garnasinne.se/garner/iloyarn/
Svar på tråden Syjunta för gravida!