• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley

Så, nu har man äntligen börjat vänja sig vid bebislivet. Jag tänker fortsätta hänga här i tråden även fast jag inte är gravid längre, sytråden för de med redan födda bebisar är jättedöd och tråkig :/

Sydde ihop en påskinspirerad outfit till lillaMy idag!

• Minönskan

Jag sydde en del byxor och mössor innan sonen föddes ( 26/1 ). Nu har jag insett att han inte kan ha dem längre, tår i ögat.. he he.. så det blev att sätta sig och sy ett par nya igår.

Dessa blev det + ett par helsvarta och helgråa. Så kul!!

• Ja82

Fjärilspirr - Jag vill ha din vagn. Åh så jäkla fin den är!

• Lillasyster82

Nu har jag följt denna tråden under en längre tid och inspirationen flödar, har en stor lust att börja pyssla - SY!

Av en slump åkte jag och min man förbi en tygaffär i Örebro när vi var där igår. Fick med mig min man utan problem men han tyckte det var långtråkigt efter ett tag (brukar gå bra när jag släpar med honom till olika affärer men detta var tydligen ingen höjdare). Fick i alla fall tag på mönster till gravidbyxor och klänning (klänningen kan jag troligtvis ha även efteråt) för halva priset. *jippy*  

Fick även tag i tyg till byxorna men mitt första projekt som "sömmerska" är att förlänga mudden på mina redan befintliga gravidbyxor. Har aldrig sytt mudd förut så undrar om ni har några bra tips på hur jag ska göra? Ska jag sy på en extra bit på den "gamla" mudden eller ska jag tabort den befintliga mudden och sen sy på en högre mudd? Är det något jag bör tänka på när jag syr dit en mudd och varierar det om jag ska sy på den redan befintliga resp tarbort den befintliga för att sy dit en högre mudd?? Fungerar det förresten bra att använda sig av en vanlig gammal symaskin, det enda jag har för tillfället men har gått i tankarna att införskaffa en overlock?     

• Namine
    Minönskan skrev 2013-03-19 12:08:41 följande:
    Jag sydde en del byxor och mössor innan sonen föddes ( 26/1 ). Nu har jag insett att han inte kan ha dem längre, tår i ögat.. he he.. så det blev att sätta sig och sy ett par nya igår.

Dessa blev det + ett par helsvarta och helgråa. Så kul!!

åh vad fint. vart har du hittat tyget  med stjärnorna det var ju helt underbart?
  • Eltjejen

Nu har jag läst hela denna tråd sen i typ december. Varje dag några sidor..:) kändes nästan lite sorgligt när det började närma sig nutid eftersom jag då ju inte kunde läsa dagens tio inspirations sidor..:)

För man blir verkligen super inspirerad! Och har tack vare alla era alster köpt en ny symaskin och börjat sy själv..

Får ta och visa er när jag sitter framför datorn och kan lägga in bilderna. Men har blivit ett havsinspirerat spjälskydd, en pyjamas, förvaring till blöjor o våtaervetter i skötväskan, sängkläder, virkat en väldigt ful elefant och lite till..

Men super tack till alla i denna tråden!!!

• Ja82

Hej!
    Min pojke sliter sönder knäna på sina byxor på bara någon vecka, ni som kan tyger, vad bör jag använda till knälappar?
    Eller är det bäst att köpa färdiga påstrykbara?

• jmynt
    Ja82 skrev 2013-03-21 06:54:56 följande:
    Hej!
    Min pojke sliter sönder knäna på sina byxor på bara någon vecka, ni som kan tyger, vad bör jag använda till knälappar?
    Eller är det bäst att köpa färdiga påstrykbara?
    Jag skulle använda mocka eller skin, mocka ger ju bra gräpp om han kryper mycket. Annars kan man ju använda jeanstyg....
Svar på tråden Syjunta för gravida!