• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Hickstead
    jmynt skrev 2013-03-27 16:37:28 följande:
    Oj jag var nog inte så tydlig, jag har ett par gamla sparkbyxor som jag hade när jag var liten de är inte i så bra skick men det känns ändå synd att klippa sönder dem. Men jag ska leta i gamla nummer av ottobre och hoppas på att hitta nåt där.

När jag var runt femton väntade min syster barn och då sydde jag lite till den bebisen, min mamma hade då kvar massor med gamla "vi föräldrar"-tidningar  sen typ 88 eller nåt och i dem fanns massor med smarta tipps på hur man kunde sy änkla barnkläder och återanvända gamla kläder. Bla en beskrivning på hur man gör om en gammal kofta eller tröja till ett pra bebisbyxor. Någon som vet om nån tidning eller bok med liknande saker? 
    Aha ja nej dem kan du ju inte klippa sönder!! :) Det jag menade var att köpa ett par begagnade just för att klippa sönder :)

I ottobre nummer 6/2007 finns ett sånt mönster men det är utan fötter på byxan. Borde inte vara så svårt att trixa dit själv annars? 

Jag lånade en bok på bibblan om just att sy om t-shirts och annat till barnkläder men jag minns banne mig inte vad den hette... ska fundera lite och se om jag kan hitta lånekvittot (boken är tillbakalämnad förstås) 
  • jmynt

Jag har ett litet problem, jag håller på med en klänning till tösen och ska ha resår i livet, ni vet så att det blir rynkat, tänkte använda mig av rundresår men funderar på hur mycket tyg som går åt "extra" för att rynkorna ska bli bra?

Hoppas nån förstår vad jag svamlar om och kan hjälpa mig. 

• Elsa1981

Finns en bok som heter Baby cool. Där finns mönster på hur man syr byxor av en gammal tröja. Och andra enkla återvinningstips. Alltså hur man syr bebiskläder av gamla vuxenkläder. Kolla efter den på bibblan.

• jmynt
    Elsa1981 skrev 2013-03-28 22:55:15 följande:
    Finns en bok som heter Baby cool. Där finns mönster på hur man syr byxor av en gammal tröja. Och andra enkla återvinningstips. Alltså hur man syr bebiskläder av gamla vuxenkläder. Kolla efter den på bibblan.

Tack det ska jag kolla.

• Hippa89

Tips!
    Ni kanske redan vet om att det finns en sida på facebook som heter "Vi sytokiga" ?
    Annars är det en jättebra sida för oss som syr!

• ansof

ni är så otroligt duktiga, inte alls avis ;)

ska sy mitt första babynest nu och oroar för det haha ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!