• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • IceCloud

Har skummat igenom tråden liten! Vad fina saker/kläder ni gör.
    Jag har tänkt på att göra en babyskyddsfilt ett tag. Var finns det mönster till det, någon som vet?

• Mini 82

Hej, tänkte kolla om nån i tråden bor i Göteborg och är intresserad av att dela en Atelje. Jag har en jättefin Atelje i Lunden på st Pauligatan som jag delat med två tjejer. Tyvärr kan de inte dela längre och jag kan inte behålla den ensam. I lokalen som är nyrenoverad med pentry och toalett/dusch finns tillgång till tre industrisymaskiner (två raksöm och en overlock) strykjärn/bräda mm. Hyran ligger på ca 1000-1333/mån beroende på hur många vi är som delar. Löser man en studiecirkel betalar det hela hyran (det blir alltså gratis). Inboxa mig vid intresse:)

• Viktoria1

Hej alla duktiga! 

Har inspirerats mycket av den här tråden och har nu äntligen fått tummen ur och kan bidra med vad jag gjort.

En amningskudde och ett babynest =)

• Diabetikern Jojo

Hej hej!

Jag har en mamma som syr väldigt mycket och jag har varit med henne och sytt en hel del - bland annat lapptäcken!

Nu skulle jag vilja sy med trikå och undrar om det går på en vanlig symaskin eller måste man ha en särskild? Det ska väl vara elastiska sömmar så vilken fot och vilken söm är bra i så fall?

Sen undrar jag om någon har ett bra mönster på åkpåse!? Vi har fått beställa en ny vagn - en Baby Jogger City Mini Double och så tänkte jag sy egna åkpåsar till den! Har hittat en massa tips på nätet men hade varit bra med lite mer ingående beskrivning!

Tack på förhand! Glad       

Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • jmynt
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-05 22:54:45 följande:
    Hej hej!

Jag har en mamma som syr väldigt mycket och jag har varit med henne och sytt en hel del - bland annat lapptäcken!

Nu skulle jag vilja sy med trikå och undrar om det går på en vanlig symaskin eller måste man ha en särskild? Det ska väl vara elastiska sömmar så vilken fot och vilken söm är bra i så fall?

Sen undrar jag om någon har ett bra mönster på åkpåse!? Vi har fått beställa en ny vagn - en Baby Jogger City Mini Double och så tänkte jag sy egna åkpåsar till den! Har hittat en massa tips på nätet men hade varit bra med lite mer ingående beskrivning!

Tack på förhand! Glad       

Visst kan du sy trikå på en vanlig maskin!! Du använder vanliga pressarfoten och sommen som ser ut så här
    _//_//_//_//_//_//

Svar på tråden Syjunta för gravida!