• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • katja1

Ja precis, med en solkeps får de ju varsitt, medan med en filt blir det svårare... Tror en gardinvajer kan funka! Tack för tips! Jobbigt att springa runt i butiker och leta nånting passande när man är höggravid med tvillingar bara ;)

• Aileen Allannah
    katja1 skrev 2013-05-07 13:05:35 följande:
    Ja precis, med en solkeps får de ju varsitt, medan med en filt blir det svårare... Tror en gardinvajer kan funka! Tack för tips! Jobbigt att springa runt i butiker och leta nånting passande när man är höggravid med tvillingar bara ;)
    Gör inte det, kolla på nätet i stället.
  • Odella
    Yarrow skrev 2013-05-05 19:12:12 följande:
    Liama: Jättefint och vilket gulligt tyg! Får man fråga var det är köpt? :)

Kan bjuda på lite av det jag sytt med. Jag köpte en begagnad vagga som hade ett hiskeligt syntetiskt tyg i blått och rosa.

Gardinerna i fönstret har jag också sytt, är ett parisehjul-mönster. Hela barnrummet har ett cirkustema, bara vaggan som inte passar in egentligen men den passar in med färgerna i alla fall :D

Åh vad fina tyger, har du sytt spjälskyddet själv också?

Får ju jättemycket inspiration här, så himla fina grejor!

Jag och sambon har pysslat med den här vaggan som vi snickrade i helt vanligt obehandlat trä, sedan spacklade, slipade och målade. Vill nån ha ritning så kan jag nog leta upp den och scanna in. Vi sydde också sängkläder av gamla täcken och påslakan.

Sedan har jag pysslat med mitt gamla dockskåp som jag renoverat och håller nu på att göra möbler till:

Har också stickat en massa koftor (skulle vilja sticka strumpor också men jag vet inte hur man gör :p) och här är en av dem:

Ser fram emot att se mer pyssel och knåp :)

• Yarrow
    Odella skrev 2013-05-07 13:39:05 följande:
    Åh vad fina tyger, har du sytt spjälskyddet själv också?

Vilken söt vagga! Så avancerade är inte vi ;) fast vi bor i lägenhet utan möjlighet till arbetsplats för sånna saker så jag får nöja mig med att måla och sy om det jag kan :D

Japp, skyddet har jag sytt med :) Det var med jättefult skydd som jag tog bort tyget på så återanvände jag stoppningen bara. Var lite knöligt men det gick tillslut. Var inte så svårt som jag trode, bara man mäter ordentligt så sitter det bra :)
  • Diabetikern Jojo
    katja1 skrev 2013-05-07 13:05:35 följande:

Tänkte på det att om man sätter spännena eller krokarna så att tyget går över på suffletten så slipper man glipor där solen slinker in för har man otur så hamnar solen mitt i ögonen på barnet under promenaden!
  • Liama
    Diabetikern Jojo skrev 2013-05-07 12:01:33 följande:
    Jättefint! Vad använde du för "stoppning" till skötbädden?
    Jag har ett lager med vanligt tyg, ett lager fleece (hade inget vadd hemma) och ett lager vaxduk.

/Martina
  • FruGul

Fantastiskt duktiga ni är allihopa!
    Sparar och återkommer när jag knåpat ihop något till mitt kommande knyte.. 

• Diabetikern Jojo
    Liama skrev 2013-05-07 17:50:42 följande:
    Jag har ett lager med vanligt tyg, ett lager fleece (hade inget vadd hemma) och ett lager vaxduk.

/Martina

Okej! Vaxduken blir "sköt-sidan" då!? Jag är inte riktigt nöjd med den skötbädd vi har i skötväskan så jag skulle vilja sy ett bättre!
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
Svar på tråden Syjunta för gravida!