• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Heeeej tänkte hoppa in här om jag får!!
    Fick lille Maja nu för 6 veckor sen. Hon kom 3 veckor för tidigt genom kejsarsnitt.

• Ppilla

Nästa vecka (7 veckor) går jag börja träna ( utöver promenader) enligt MVC. Har dock gjort snitt. Är spinning instruktör och vill tillbaka Men jag tror det är viktigt att inte börja för tidigt trots man gärna vill bli av mage och hull. Hellre lugnt 2 v extra än att få framfall och men för livet.

Ring MVC och hör efter?
    Finns ju olika träningsmetoder.

• Ppilla

Oj vad det skrivs:)

Ang avslag så verkar det ha slutat. Vågar dock inte gå utan trosskydd än då sist jag gjorde det fick jag rusa hem då jag kände hur allt forsade genom trosor och byxor.

En annan fråga om någon vet.
    Jag ammar inte då grodan kom för tidigt och hade ingen ock och problem med teknik. Fick därför inte igång produktionen som det skulle så efter 3 veckors kämpande gav vi upp. Undrat däremot när mjölken ska försvinna helt? Kan ju klämma fram mjölk än! kan ju informera om att jag hade ca 20 ml i båda brösten innan så det är ju inga mängder jag kan klämma men hur lång tid tar det innan det är borta??

Började idag på Cambridgekuren ( gick ner 30 kg med den för fyra år sen) och hoppas verkligen att bli av med denna "lånade" kropp så fort som. Kan gott tappa 20kg utan att bli för smal. Gick upp 24 under graviditeten. Första dagen idag känns lugn, lite småhungrig men man får focusera på resultatet

• Ppilla

Ohhh dessvärre är det inget jättekul shakes soppor bars , you name it. Jag har inte tålamod att vänta till de rinner av av dig själv så jag tjuvstartar. 3 shakes om dagen, sen får man dricka kaffe o te utöver vatten då. Gick ner i snitt 3-5 kg i veckan sist och höll det ända fram till graviditeten så det funkar för mig. Dock är jag ganska hungrig nu första dagen. Man får i sig 450kalorier per dag därför man går ner.

• Ppilla
    MammaJennii skrev 2011-08-04 08:35:03 följande:
    HÄRLIGT! Trodde det bara var jag som alltid var hungrig, jag är mycket mer hungrig nu än när jag var gravid. Fast det är kanske bra, då kanske jag kan gå upp lite i vikt. :)
    Är det verkligen ingen annan som vill gå upp i vikt?  :(  Jag vill veta hur man gör hehe Jag äter och äter men inget händer. Det blir nog bttre när jag börjar träna och vi får Linas matkase igen :) Nån annan som har Linas?
    delar glatt med mig av mina 18 överflödiga...=)
    Antar att om att gå upp i vikt handlar om att äta rätt och hälsosamt det också? 
  • Ppilla

Maja är nu 7 veckor i morgon. Idag har hon precis somnat efter vaknat kl 8. 4 h är nog rekordet här. Hon älskar att ligga och spralla på filten och är kanonduktig på att hålla upp huvudet. Dock blir hon snabbt trött och måste vila det.
    Fäster blicken i kortare stunder. Mest på ljus utmed fönstren eller på någon färgglad leksak.
    Enligt pappa sprack hon upp i ett leende igår men jag har bara sett såna mysiga leende när hon drömmer. Alltså inga svarsleenden än.
    Hör nu skillnad på skrik och skrik också eller just nu är det bara två olika. Mat och ta-upp-mig-och-gör-det genast. Hon har inget direkt tålamod.
    Övriga ljud är inte många har fått för mig att jag hört något. Försöker prata med henne så mycket som möjligt när hon är vaken och man ser att hon formar och försöker med munnen. Men det kommer när man minst anar det.

Vet inte om ni haft diskussionen uppe innan men hur tänker ni göra dop? Namngivning?!
    Vi bokade tid för dop förra veckan i kyrka och efteråt ska bi ner till hamnen i närheten där vi bjuder på kaffe o kaka. ( insåg att det blir dyrt med mat till 70 pers).

Uuuuiii nu får jag passa på att duscha och städa lite medan hon sover än.

• Ppilla

Minifom prisar jag till skyarna. Lillan skrek konstant av magen. Två dagar med droppar så var hon bra. Nu vågar man inte sluta

• Ppilla

Kan inte kopiera med iphonen men någon vänlig själ kanske kan lägga in mig.

P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne

• Ppilla

jisses vad trött jag är.. när man just tror man fått in vissa rutiner då är de kört igen... fisan har käkade 0.30 3.30 och 5.30 "i natt"och då käkar hon i ungefär en timme. Igår käkade hon endast två gånger. I förrgår var hon vaken hur mycket som helst i går som hon nästan hela dagen.Hon får endast mjölkfri ersättning ( då min produktion inte ökade utan hade 20ml i båda brösten trots frenetiskt sugande och pumpande i en månad, till sluta gav denna upp) och detta tar ca 1 timme per måltid per natt så i natt har det vari väääldigt lite sömn.
    EN nackdel med att vara förälder.. kommer säkert komma på fler under den närmsta tiden. Men visst glömmer man dessa när man ser på de små liven!

• Ppilla

Är det verkligen så farlig att bebisar ligger på mage?? Har en liten som inte kommer till ro förrän hon får ligga på magen:s

Svar på tråden Juni/Juli mammor...