Juni/Juli mammor...
Jag hinner med saker om jag lägger manken till. Speciellt nu när Maja börjat sova lite på dagen. Innan ville hon bli road konstant.
En städning här hemma kan ju ta ta en hel dag när lillan är på dåligt humör.
Jag hinner med saker om jag lägger manken till. Speciellt nu när Maja börjat sova lite på dagen. Innan ville hon bli road konstant.
En städning här hemma kan ju ta ta en hel dag när lillan är på dåligt humör.
Ofeugur. Du har inte funderat på napp??
Maja har nu i två veckor ätit riktigt lite. Innan käkade hon 150ml nu 50-100. Äter även mer sällan och sover mer. Kollat temp och hon bajsar o kissar som hon ska. Ska till BVC på måndag och barnmorskan tyckte vi skulle avvakta tills dess.
Har vatten på termos på natten och när vu åker iväg. Övrigt så kokar vi inte vattnet då vi inte har egen brunn. Utan använder då en flaskvärmare.
Gav maja allt semper olja minifom i början. Dock bara minifomen som hjälpte för henne och den har vi snart inte tagit på 3 veckor.
I morgon är det vaccination som gäller om än två veckor sent tack vare dop och blåsröntgen. Hoppas hon inte mår för dåligt efteråt
Veckan som den kan se ut
Babycafe måndagar
Babysim tisdagar
Onsd el torsdag öf
Babysim lördagar
Övrigt en massa mys lek sångstund o promenader i det fina vädret ich även en vila med Maja då och då när natten varit dålig
Snart börjar massagen
Allt från 5-6 ggr/ dygn. Med flaska.
Ska snart börja med smakisar också. Barnmorskan tyckte vi skulle börja med potatis palsternacka och morot och gröt först men det kanske kvittar
Hon tyckte vi kunde börja med det så fort Maja visade intresse då hon får resår ing o inte ammas.
Hon var dock noga med att poängtera att det är typ två skedar. Men jag vet nog ingen som skulle neka sina barn mer om de verkligen visar att de vill ha. Tror man får känna efter själv när var och hur och inte lyssna på alla gränser. Alla är ju inte samma i utvecklingen
Känns som att stoppa en elefantsnabel i ett nålöga. Till en början. Alltid likadant
Kan de inte vara samma som när det gäller sova på magen? Hade en bebis som sov som bäst på magen. Men skulle inte göra det utan uppsikt förrän hon kunde vända på sig själv och lyfta huvudet.
Dock nu när hon väl lyfter huvet är det de ända hon gör när hon ligger på magen nu sova verkar uteslutet.
Hjärterum: den bjuder jag på:)
Så nu är jag trött på detta. Över en vecka med skitnätter. Ger snart upp. I helgen då ska fan ta ni min sambo få ta henne hela nätterna och känna på hur det känns för jag ska minsann sova