• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Vet efentligen inte när man ska göra det men det känns som att jag inte vill sänka innan olyckan är framme

• Ppilla

Maja vill också sitta och stå. Får hon tag i något så hivar hon sig upp men hon är snart 5 mån.

Ang. Smakisar så tror jag att man måste lita på sig själv. Man känner sitt barn bäst själv.
    Testa sig fram.

Jag var ganska mesig i början till min mamma berätta att när jag var liten började man med smakisar när man var 3 mån

• Ppilla

Mammorna i min föräldragrupp fick rådet redan vid 5 månader att blanda ersättningen med lite välling för just att de skulle stå sig lite bättre

• Ppilla

Jag er gröt på morgon och lite puré på kvällen. Får även lite välling utblandat i ersättningen på kvällen (fr.o.m. Igår) men jag går absolut inte emot några rekommendationer då det är BVC som ger mig råden. Men alla BVC sköterskor säger så olika det inser man när man jämför råd som ens vänner har fått på andra ställen. Tror man ska gå på magkänslan

• Ppilla

Ihhhh skulle aldrig slutat med set sena kvällsmålet. Nu ville Maja ha mat 2.30 igen. Suck. I morgon då är jag tillbaka i samma rutiner med en flaska i sömnen kring 23-tiden. Detta har gjort att min fisa sover till 5-6 för lite mat sen somnar om till 7-9.

• Ppilla

För att du inte ska bli helt förstörd. Varför inte ge ersättning på kvällen. Du kan ju amma alla andra mål. Du ska ju inte själv bli förstörd och må dåligt. Ersättning är inte så farligt som alla tror.

Mår du dåligt känner ändå den lilla av det.

• Ppilla

Min lille tjej verkar ha fixat det helt själv. Från det att jag försökt ta bort nattmål, ändrat tider och testat en massa annat så läste hon det själv i veckan. En morgon bara vaknade jag halv 8 och insåg att min lilla tös sovit hela natten ( utan att gnälla efter napp el liknande en ända gång). Och jag gjorde inte ett skit. Så jag tror inte man behöver göra något. Och bara för att andra bebisar sover hela nätterna och man får höra den klassiska fråga. "hur sover hon på natten" otaliga ggr så bör man undvika att stressa upp sig och fram det.

Som tur är så är våra barn olika och så fantastiska

• Ppilla

Ja nu fick hon 5 mån vaccinet igår så natten till idag var nog det sämsta på länge. Hoppas det går tillbaka till hela nätter igen.

Ogillar vaccinationer

Svar på tråden Juni/Juli mammor...