• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Ohh då känner jag att jag har tur. Får egentid ofta för att träna. Detta jämnar dock ut sig när mannen har sina fiskedagar. Har även fått åka iväg på tjejkväll och konsert.
    Jag kan tycka det är svårt att få tid tillsammans då vi har många fritidsintressen

• Ppilla

Dop ska vi ha nästa helg. Blir sambons bror som blir gudförälder. Främst för att mina syskon redan engagerar sig så mycket så vi tyckte han behövde en push. Och det har hjälpt.
    Hade prästen över här igår och planerade. Blir två psalmer. Tryggare kan ingen vara och en psalm som hade Idas sommarvisa som melodi. Nät vi går in och ut så ska de gåtfulla folket spelas. Då sambon spelar gitarr o jag sjunger och vi mer än gärna slipper läsa något osv ska vi spela något själv också. Troligtvis du är allt med Sonja Aldén.

• Ppilla

På tal om mat är det fortfarande Cambridgekuren här ett tag till. Ibland hinns knappt det så laga mat känns avlägset.

När det väl blir till att äta igen ska det bli son innan en stadig frukost, ett lättare mål och ett lagat. Har en man som är kock och just bu jobbar med fisk så mycket sånt blir det här hemma

• Ppilla

Oj kan det komma tänder redan? Maja blir 3 månader på söndag och dreglar inte alls. Gör ibland bubblor med munnen men det är det ända

• Ppilla

Vi blir ganska många. 60 personer. Då är det väldigt få vänner. Mannen har stor släkt. Efter dopet blir det fika i en lokal som
    Vi hyrt i hamnen där vi har båten ( så vi hoppas på sol). Har bakat kakor och fryst in i en månad. Främst småkakor sen har en vänninna bakat cupcakes istället för tårta. Ska ha en tipsrunda med frågor om lillan. Vikt Stjärntecken favoritlekak mm. Blir antagligen en liten fiskedam el godispåsar till de andra minsta. ( antingen godis till de lite äldre el majskrokar till de mindre).
    Ingen sprit här. Mannen tyckte en kaffegök kunde ju vara något men jag tyckte att det är ju trots allt en typ av ett födelsedagskalas.

• Ppilla

På tal om barnvakt så tycker jag man gör som man vill. Har haft barnvakt två gånger. En gång en hel natt. Och allt har gått kanon.

Jag har ett kontrollbehov som är enormt så det är bra träning för min del

Man ska inte "tvingas" till att ha barnvakt på grund av omgivningen tycker att man är fånig. Jag lämnar heller inte till vem som helst utan helst våra föräldrar och självklart hellre min egen mamma än någon annan

• Ppilla

Sexparty Hmmm kanske inte det första man tänker på när man sitter uppe och matar bebis mitt i natten;)

• Ppilla

Ohh va mysigt med trädgårdsdop! Hade vi bara haft plats hade man kunnat ha det hemma. Nu är det sax för lite sångstund!

Ps Maja fyllde 3 månader igår o vi rensade ut lite kläder. Ångest!! Tiden går för snabbt

• Ppilla

Vi tvättar alla kläder samtidigt. Använder både tvättmedel och sköljmedel.

Vi skickade ut våra inbjudningskort ca en månad innan då vi ville ha svar på hur många som kom två veckor innan.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...