Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Haha nae inga klänningar och strumpbyxor här inte :D 

Jag gillar när bodyn inte sittet åt så mycket. Så 74 sitter kanon nu, men vi viker armarna :D

Men byxorna är ett stort problem. Förstår att strumpbyxor är kanon.  

• FridaKarin
    auo skrev 2012-01-10 22:27:25 följande:
    här har vi haft mycket oroliga nätter och nu vaknar hon med gråt mitt i sömnen . hon är om några dan 6 månader kan det va utvecklings fasen ? annars  växer vi fint . hon har 4 tänder och allt är bra ... bara med nätter har vi lite jobbigt .. 
    Oj fyra tänder :) Min som är 6 månader den 15 e har bara 2 tänder. De två där nere. Är det de två översta som har kommit också?
  • FridaKarin

Och bara för att jag skrev att vidar bara hade 2 tänder så såg jag idag att två framtänder på överkäken har kommit fram :D HAHA. och två till tänder syns. Stackarn, inte konstigt att han varit gnällig.

• FridaKarin
    p0ppaN skrev 2012-01-11 08:02:57 följande:

Min flicka föddes den 27:e juli.
    Hon heter Lilly. 

KRAMAR OM 
  • FridaKarin

Snorig kille som varit sjuk hela veckan börjar må lite bättre nu :)  Så jobbigt det är när de är genom förkylda. Det har inte blivit mycket sömn för oss den senaste veckan. 

• FridaKarin
    Liiina89 skrev 2012-01-16 23:33:41 följande:
    Jag har inte alls varit med i den här tråden men jag fick en flicka 8juli-11 :)

Jag har också samma problem med nappflaska... jag tror att vi har testat vartenda märke som går att få tag på i min stad och det är minst 8 olika flaskor vi har!!Obestämd

Auo, det som funkade bäst för oss (då åt hon 100ml) var att vi först doppade flaskan i sockervatten. men det funkar bara två dagar Obestämd i "vanliga" fall äter hon bara 10-40 ml och sen blir hon helt förtvivlad och förbannad....
    Hattifnatts förslag ska jag nog ge mig på om hon vaknar på natten någon dag framöver.

Någon som har annat förslag?? Tur det finns vanlig mat att ge, mjölken har minskat otroligt mycket i mängd!
    Hur går det om pappan ger flaskan? Om pappan och din dotter sitter i lugn och ro själva. Om hon ser dig så kanske det inte går.
  • FridaKarin

Vidar är 6 månader och äter ingen mat. Han blir vit i ansiktet och får kväljningar när han får mat i munnen.

Vad göra?

Inte ens frukt gillar han 

• FridaKarin
    MorsLillaOlle skrev 2012-01-18 11:35:44 följande:
    Olle var så i början. Kväljningar och kräk av allting. Nu går det bättre, men han är verkligen ingen storätare! Fortfarande smakisar fast han är 7 månader imorrn. Kan inte byta ut ett mål mot mat. Byta ut mot gröt funkar dock, det gillar han. Men vi trugar på med mat ändå. Igår åt han faktiskt sina 2 iskuber med kalops och gapade hela tiden. Då var det synd att det var de sista 2 jag hade kvar Fruktpuré, banan och katrinplommon älskar han dock.

Hur länge har han smakat? Tror på att bara fortsätta erbjuda varje dag, men inte tvinga i om han inte vill. Vi kör mycket smaka såser och annat från våra tallrikar på fingret, bara för att få känna olika smaker.  
    Tack för tipsen. Vi har testat sedan 1 månad tillbaka. Men inte varje dag. Vi får nog köra lite varje dag så kanske det går bättre. 

Gurka gillade han att suga på men nu har han fått massa tänder så då vågar jag inte det längre. Men morot kanske skulle funka.

• FridaKarin

angående tandkräm så är det bra för tänderna. Var hos tandläkaren på info möte i torsdags. Det är viktigt med flour på tänderna.

• FridaKarin

Vi har med problem med sömnen. Vaknar så fort man lägger ner honom i sängen. Ligger han bredvid mig på natten så går det bättre. Men jag kan ju inte gå och lägga mig kl halv sju. Vidar har alltid sovit i sin säng själv och varit lätt att lägga. 

För Vidar är det nog en blandning av trygghet och att han vänder sig till mage i sömnen och vaknar då och blir jätteledsen. Samt att vi var tvungen att ta bort hans älskade kudde enligt bvc nu när han kan vända sig om.  

Svar på tråden Juni/Juli mammor...