Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Jag och Vidar går på babysång på torsdagar. De andra vardagarna myser vi hemma, går ut och går eller umgås med min närmaste vän och hennes son melker som är född i februari. 

Och på helgerna är det mys med pappa också :) 

• FridaKarin

Sex har vi inte haft ännu. Var hos återbesök hos läkaren och då var jag inte läkt helt än. Så det får vänta ett tag till tyvärr. (sprack mycket, mycket ) :( Men båda längtar och ser fram emot det. Men jag kommer nog vara sjukt nervös när den dagen kommer. 

• FridaKarin

Det här är jag och Vidar :)

Jag älskar att ta hand om denna godingen men ibland måste man ju få lite egen tid. Så ikväll åker jag och mina systrar hem till pappa och badar i deras utomhus spa! Så skönt det ska bli! 
  • FridaKarin

Så skönt det var med spa! Laddat batterierna. Men tyckte nästan lite synd om sambon som sa att han vaggat Vidar i 3 timmar(!) Vet inte om han överdrev lite kanske. Han måste ju få in sin egen rutin på att natta. När jag nattar går det på 10-30 min. 

Men nu sover han iallafall. :) 

• FridaKarin

Jag tar hand om Vidar och sköter hemmet medans sambon jobbar. Men när han kommer hem så hjälper han till. Om jag har Vidar så gör han något. Lagar mat, diskar eller nått sånt. Och så byts vi av. Så tar jag matlagning och han Vidar. 

På kvällen så tar jag alltid nattningen. Vidar somnar alltid runt 7. Skönt med egentid för mig och sambon tillsammans. Sedan vaknar han vid 12 och vill ha mat. Den matningen tar alltid min sambo. För han är oftast fortfarande vaken då.

• FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-10-07 14:33:42 följande:
    Maja har sovit o eget rum från v 2. Då hon och mannen störde varann. Hon väckte mannen med bök och han henne med snarkningar och ljud.
    Har fungerat bra från första gången.
    Perfekt för oss att sitta och mata i gungstolen i fjantens rum också. Så termosen o allt står där inne.
    Jag är så rädd att inte vaknar om Vidar sover i eget rum. Har ni en babyvakt eller vaknar du ändå?
  • FridaKarin

Vidar blir trött redan vid 18 på kvällen. Då tar vi på pyjamas och dricker välling. Sedan somnar han vaggandes eller med flaskan i munnen. Tar ca en halvtimme. Dessa rutiner har han haft i 1.5 månad. Han är snart 3 månader. Sedan äter han en gång vid 01. Och sedan vaknar vid 6 och vill gå upp :)

Ppilla- Jag funderar på att testa. Men Vidars rum är en bit ifrån vårat. Så får nog använda mig av babyvakten.  

• FridaKarin

Vidar vill bara ha nappen när han ska somna. Så fort han somnat så spottar han ut den. 

Idag har jag fått köpa lite begagnade kläder till Vidar. En bekant som köper mycket märkes kläder till sina barn. (det gör inte jag). Fick tre Gant tröjor, en p.o.p jacka och ett par puma skor för 100 kr(!!!!!) Sjukt billigt. Och allt ser oanvänt ut. Han kan inte ha det ännu. Kläderna är i storlek 74 och skorna i storlek 21 

• FridaKarin
    trollis 81 skrev 2011-10-08 20:18:15 följande:
    Shit pomfritt va billigt. Jag skulle med vilja ha en kompis
    Kompis pris ;)
  • FridaKarin
    amisej skrev 2011-10-10 14:28:26 följande:
    Här har vi bra rutiner tycker ja.
    Vid 20.00 tar vi på pyjamas och sen antingen sitter vi i soffan o kollar lite på tv, sitter i babysittern eller babygymmet.
    Efter en stund vid ca 20.00 går vi till sovrummet med en liten lampa tänd.
    Där får han lite massage och sen kollar vid på en bild bok. Han älskar det.. Så många olika färger och former... :D
    Vid ca 21.00 får han sin sista måltid för dagen då ger jag 210 i flaska annars äter han 180 på dagen.
    Sen kan de variera , ibland somnar han medans han fortfarande äter tar upp honom så han rapar o lägger honom i sin säng.
    Men ibland så äter han, rapar och läggs i sängen men då får ja lov och stanna en stund och hålla i nappen tills han somnat.

4mån och han kan fortfarande inte hålla nappen i munnen utan den ramlar alltid av :S

Sen så sover han igenom hela natten.
    Vid 08.00 prick vaknar han. Då får har mat och ligger en stund i sängen och myser innan de e dags och gå upp.
    De är sååå skönt med rutiner. Framför allt att han sover hela nätter oohhhh :D

Hans rum ligger vägg mot vägg med vårat fast där står bara skötbordet än så länge.
    Funderar på att flytta över spjälsängen i hans rum när han blir runt 5 mån.
    Vilka perfekta rutiner. Här äts det en gång mellan 19 och 06. Hoppas att det målet försvinner snart. Men min kille är snart 3 månader
Svar på tråden Juni/Juli mammor...